Polska premiera Maserati MC20

Na terenie dawnej fabryki FSO na Żeraniu, przekształconej w kompleks wystawienniczy Global Expo, firma Maserati Chodzeń zaprezentowała najnowszy model włoskiej marki – supersportowy MC20. To auto dysponuje mocą 630 KM i przyspiesza do „setki” w 2,9 s zajmując miejsce na szczycie gamy modeli wytwarzanych w Modenie.  Jak podkreślają przedstawiciele firmy, dzięki MC20 marka Maserati powraca do najwyższej ligi samochodów sportowych.

Za sprawą swojej budowy oraz osiągów MC20 plasuje się w elitarnym gronie najszybszych samochodów świata. Centralnie umieszczony silnik, napęd na tylne koła oraz włókno węglowe wykorzystane w konstrukcji auta zapewniają znakomite osiągi oraz najwyższej klasy właściwości jezdne. Stylizacja nadwozia w subtelny sposób nawiązuje do klasycznych modeli marki, a jednocześnie, jak mówią styliści, wybiega w przyszłość. Bardzo charakterystycznym elementem są drzwi typu butterfly, unoszone do góry, natomiast małym dziełem sztuki – wycięcia na pokrywie silnika, układające się w motyw trójzębu.

Maserati MC20 jest prawdopodobnie najtańszym samochodem z karbonowym monokokiem, który podobnie jak silnik tego pojazdu, został skonstruowany z wykorzystaniem najnowszych technologii znanych z wyścigów samochodowych. Nic dziwnego, że to auto ma rewelacyjne osiągi, a tylny napęd gwarantuje precyzyjne prowadzenie i prawdziwą radość z jazdy. Pamiętajmy przy tym, że ten samochód jest składany ręcznie, a planowana produkcja na 2021 rok nie przekroczy 400 sztuk. Mamy już trzy pierwsze zamówienia na ten model, mimo, że klienci w Polsce dopiero teraz będą mogli go zobaczyć – tłumaczy Piotr Chodzeń, szef firmy Chodzeń – oficjalnego importera Maserati w naszym kraju.

Zawieszenie nowego Maserati wykorzystuje podwójne wahacze poprzeczne przy wszystkich kołach, co jest rozwiązaniem dobrze znanym w świecie wyścigów, jednak bardzo rzadko spotykanym w modelach drogowych. Taki układ jezdny zapewnia wręcz fantastyczny poziom przyczepności, precyzję prowadzenia mierzoną w dziesiątych częściach milimetra i jednocześnie zapewnia bardzo przewidywalne zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.

Natomiast sercem MC20 jest nowy silnik V6 zwany Nettuno, co nawiązuje do rzymskiego boga mórz i oceanów, od którego pochodzi słynne logo firmy. Jednostka ma pojemność 3,0 l, klasyczny kąt rozwarcia cylindrów wynoszący 90 stopni i jest wyposażona w dwie turbosprężarki, a absolutnie unikatowa w jej konstrukcji jest technologia, wykorzystująca komorę wstępnego spalania oraz dwie świece na cylinder – rozwiązanie znane z silników samochodów Formuły 1. Maserati jako pierwsza marka stosuje ten typ konstrukcji w jednostkach swoich drogowych modeli. Z kolei dwa układy wtryskowe – bezpośredni i pośredni – pozwalają zarówno poprawić osiągi jak i obniżyć poziom emisji spalin. W efekcie silnik MC20 rozwija moc 630 KM przy 7500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 730 Nm i umożliwia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 2,9 s oraz uzyskanie prędkości maksymalnej ponad 325 km/h. Warto jeszcze dodać, że ceny tego modelu zaczynają się od 1 180 000 zł.

Jak zapowiada producent, w najbliższej przyszłości pojawi się odmiana MC20 z otwartym nadwoziem oraz również wersja z napędem elektrycznym, natomiast silniki 3.0 V6 z rodziny Nettuno trafią także do innych modeli Maserati.

A więcej o najnowszym supersamochodzie tej kultowej marki przeczytacie w kolejnym wydaniu magazynu „Menadżer Floty VIP”.

Tomasz Szmandra

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *