Zmodernizowany Mercedes-Benz GLS już w polskich salonach

Mercedes-Benz wprowadza do polskiej oferty zmodernizowany model GLS, czyli Klasę S wśród SUV-ów. Za sprawą zmian w obszarze designu, techniki i wyposażenia odświeżony GLS ma zapewnić podróżującym jeszcze wyższy poziom komfortu, a wszystkie wersje silnikowe zostały kompleksowo zelektryfikowane.

Pokaźne wymiary zewnętrzne sprawiają, że GLS oferuje komfortowe warunki podróży siedmiu podróżującym. W najnowszym wydaniu model zwraca uwagę jeszcze efektowniejszą osłoną chłodnicy. Cztery galwanizowane listwy mają ciemnosrebrne wykończenie. Również przedni zderzak otrzymał bardziej wyrazistą formę, ze zintegrowanymi wlotami powietrza po bokach. Koresponduje z nimi przeprojektowana dolna partia, stylizowana na osłonę podwozia. Z tyłu wzrok przyciąga nowe wypełnienie lamp z trzema poziomymi blokami.

Standardowa specyfikacja obejmuje lakier metalizowany oraz 20- lub 21-calowe obręcze, zależnie od wersji silnikowej. Pomijając bazową odmianę GLS 350 d 4MATIC, wszystkie pozostałe są seryjnie oferowane w linii AMG. Nabywcy mają do wyboru ekskluzywne lakiery z gamy Manufaktur, a także felgi o średnicy do 23 cali. Dodatkowo nadwozie można spersonalizować, wybierając Pakiet Night z czarnymi dodatkami oraz stopnie przyprogowe ze stali szlachetnej z elementami gumowymi.

We wnętrzu uwagę zwraca kierownica nowej generacji (na życzenie podgrzewana), a także metalizowane akcenty podkreślające wysokiej próby wykończenie GLS-a. Do palety odcieni tapicerki dołączyły dwa nowe kolory: brąz bahia oraz beż catalanii (oba łączone z czernią). Deska rozdzielcza jest seryjnie obszyta syntetyczną skórą Artico; po aktualizacji standardem jest też ozdobne wykończenie brązowym drewnem lipowym o wysokim połysku. Oferta elementów dekoracyjnych wzbogaciła się o panele Manufactur z błyszczącym, czarnym lakierem fortepianowym i motywem płynnych linii, znane wcześniej z Mercedesa-Maybacha GLS 600 4MATIC.

Tak jak wcześniej GLS seryjnie występuje w siedmiomiejscowej konfiguracji. Komfort mogą zwiększyć opcjonalne dwa indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń, podgrzewane tylne siedzenia (zarówno w drugim, jak i trzecim rzędzie), a także pakiet wyciszenia wnętrza.

Nowy GLS otrzymał zaktualizowaną generację systemu multimedialnego MBUX, która wprowadza nowy wygląd interfejsu. Zawartość ekranów można indywidualizować, korzystając m.in. z trzech różnych grafik (styl klasyczny, sportowy lub dyskretny). W połączeniu z nastrojowym oświetleniem oba wyświetlacze mogą być podświetlane zgodnie z jednym z siedmiu schematów kolorystycznych.

To nie wszystko: do aktywacji asystenta głosowego nie trzeba teraz wypowiadać hasła „Hej Mercedes”. Do dyspozycji jest też widok off-roadowy, który w czytelny sposób podaje parametry istotne podczas jazdy w terenie. Standardowy pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oferuje funkcję wirtualnej maski, pozwalającą z wyprzedzeniem dostrzec przeszkody takie jak duże kamienie czy głębokie dziury. Na liście opcji dostępne są między innymi Pakiet techniczny Off Road z osłoną podwozia, dwustopniowy filtr wnętrza Energizing Air Control chroniący przed drobnym pyłem i innymi zanieczyszczeniami powietrza, a także Asystent manewrowania przyczepą. Największy SUV Mercedes-Benz sprawdzi się także jako holownik – dopuszczalna masa przyczepy sięga 3,5 t.

Zaktualizowany GLS już bazowo wyróżnia się bogatą specyfikacją, która obejmuje m.in. pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy Plus, Pakiet Keyless-Go, Pakiet ochrony przed kradzieżą Guard 360°, klimatyzowane przednie fotele (wentylowane i podgrzewane), bezprzewodowe ładowanie smartfona, rozszerzoną rzeczywistość dla MBUX, nagłośnienie Burmester® surround, komfortowe domykanie drzwi oraz matrycowe reflektory Multibeam Led.

Zależnie od wersji silnikowej konfigurację ułatwiają specjalnie skomponowane pakiety, np. AMG Premium Plus (obejmuje m.in. wyświetlacz Head-up, dach panoramiczny, Pakiet Air-Balance i wielokonturowe przednie fotele z funkcją masażu) oraz AMG Ultimate (dodatkowo zawiera m.in. system multimedialny MBUX dla pasażerów z tyłu i wielokonturowe siedzenia tylnej kanapy z wentylacją).

Bazowa odmiana Mercedesa GLS 350 d 4MATIC z jednostką wysokoprężną (313 + 20 KM) kosztuje od 486 100 zł, a wersja GLS 450 4MATIC z silnikiem benzynowym (381 + 20 KM) – od 512 000 zł.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *