Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną

Toyota kolejny raz została uznana najcenniejszą marką motoryzacyjną świata w plebiscycie Best Global Brands 2022, wyprzedzając Mercedesa i Teslę. Jednak w gronie firm motoryzacyjnych to firma Elona Muska może pochwalić się największym wzrostem wartości w stosunku do ubiegłego roku.

W opublikowanym rankingu „Best Global Brands” za 2022 rok, przygotowanm przez renomowaną amerykańską firmę konsultingową Interbrand, na pierwszym miejscu w gronie najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych świata znalazła się ponownie Toyota. Wartość rynkowa japońskiej marki została oszacowana na 59,8 mld USD, o 10 proc. więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem. To daje Toyocie szóste miejsce w ogólnym rankingu marek za Apple – 482,2 (+18 proc.), Microsoftem – 278,3 (+32 proc.), Amazonem – 274,8 (+10 proc.), Google – 251,8 (+28 proc.) i Samsungiem – 87,7 (+17 proc.).

Na podium w gronie marek motoryzacyjnych znalazły się także: Mercedes (56,1 mld USD, plus 10 proc. wzrostu rok do roku) oraz amerykańska Tesla (48 mld USD). Firma kontrolowana przez Elona Muska, z 32 procentową dynamiką wzrostu, znalazła się na pierwszej pozycji w gronie firm motoryzacyjnych pod względem wzrostu wartości w stosunku do ubiegłego roku. W klasyfikacji generalnej w tym zestawieniu Tesla zajęła drugie miejsce (po firmie Microsoft, a przed Chanel).

Amerykańska firma konsultingowa Interbrand bada i analizuje najcenniejsze marki na świecie od 1999 roku. Lista 100 najlepszych z nich trafia do raportu „Best Global Brands”, który ocenia wszystkich kandydatów według trzech kryteriów: „Wyniki finansowe produktów lub usług marki”, „Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowej” oraz „Siła marki w kontekście zabezpieczenia przyszłych zysków firmy”.

(red) Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *