Tak będzie wyglądała elektryczna limuzyna Volkswagena?

Volkswagen zaprezentował swoją wizję w pełni elektrycznej sportowej limuzyny w klasie wyższej średniej. Prototyp ID.X Performance wyposażono w napęd na wszystkie koła, dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 558 KM z funkcją boost, obniżone i usztywnione zawieszenie oraz dośc agresywną stylizacją nadwozia i wnętrza.

Prototyp na bazie nowego Volkswagena ID.7 stworzyli Andreas Reckewerth, szef biura technologicznego platformy MEB i jego zespół. „Platforma MEB oferuje wiele możliwości rozwoju pojazdu, bez ograniczeń dla kreatywności. Od początku chcieliśmy zbudować prototyp właśnie na ID.7 i naszym głównym celem była poprawa osiągów. W ten sposób możemy pokazać nasze możliwości” – powiedział Reckewerth.

Wystarczy spojrzeć na ID.X Performance, by domyślić się że pod agresywnie stylizowanym nadwoziem kryją się nieprzeciętne możliwości. Nadwozie ma wiele cech znanych z aut sportowych – zarówno przedni splitter, jak i tylny dyfuzor są wykonane z włókna węglowego. Inżynierowie zwiększyli rozstaw kół o 80 milimetrów i obniżyli sportowe zawieszenie o 60 milimetrów, zmieniając sprężyny na znacznie sztywniejsze. Wraz z nowym źródłem napędu ma to znaczący wpływ na osiągi i właściwości jezdne, dzięki czemu pojazd prowadzi się jeszcze lepiej. Prototyp wyposażono w 20-calowe aluminiowe felgi z centralną nakrętką i wyścigowymi oponami o szerokości 265 mm. Z tyłu wykonany z karbonu spoiler zapewnia niezbędną siłę docisku. Przyciemniane klosze tylnych świateł podkreślają sportowy wygląd wyczynowej wersji elektrycznej limuzyny. We wnętrzu pojazdu pasażerowie mają do dyspozycji kubełkowe fotele z włókna węglowego, które zapewniają optymalne podparcie nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Czerwone akcenty podkreślają sportowy charakter wnętrza.

W prototypie ID.X Performance Volkswagen zdecydował się na napęd na cztery koła. Wśród jego licznych zalet są szczególnie niskie straty oraz możliwość krótkotrwałego przeciążenia po włączeniu funkcji boost. Moment obrotowy jest kontrolowany przez menedżera dynamiki, który zarządza również działaniem blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi. Jego działaniem można sterować przy pomocy osobnego wyświetlacza o przekątnej ekranu 17 cm, umieszczonego w konsoli środkowej. Auto może być ładowane z mocą dochodzącą do 200 kW.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *