Polskie firmy zwiększają liczbę aut flotowych. Czy serwisy na tym zyskają?

Co druga polska firma zamierza zwiększyć liczebność flot w ciągu najbliższych trzech lat. Taki wynik plasuje się zdecydowanie powyżej średniej unijnej, ponieważ w całej Europie powiększenie floty planuje 43 proc. przedsiębiorstw. Zwiększenie liczby pojazdów firmowych to ogromne wyzwanie dla serwisów, które będą musiały sprostać wyzwaniom związanym z naprawami tych aut. Ale to także szansa na rozwój biznesu.

Tylko w marcu bieżącego roku w Polsce zarejestrowano po raz pierwszy 154 626 aut – wynika ze statystyk Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Blisko 106 tysięcy stanowiły samochody osobowe, ponad 13,5 tysiąca – ciężarowe, zaś 9,5 tysiąca motocykle. Przedsiębiorcy coraz chętniej nabywają auta flotowe dla swoich firm i stają przed wyzwaniem ich serwisowania. Sieć serwisów samochodowych to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą na bieżąco dbać o stan techniczny aut, a także kontrolować wydatki w firmie. Rosnące koszty paliwa, a także pozostałych opłat związanych z utrzymaniem pojazdów służbowych, mobilizują firmy do inwestowania w odpowiednie narzędzia. Te mają za zadanie analizę kosztów, a także ewidencjonowanie przejazdów pracowników.

Firmy wymagają dokładnego raportowania usług związanych z naprawami auta. Obsługa floty danego przedsiębiorstwa wymaga nie tylko precyzji, ale przede wszystkim transparentności działań. Jeśli dane przedsiębiorstwo posiada kilkadziesiąt pojazdów, łatwo jest się pogubić. Raport powinien opisywać rozpoznanie danej usterki, dokładny wykaz zrealizowanych napraw, a także wykaz części, jakie zostały wymienione podczas naprawy pojazdu służbowego – wyjaśnia Malwina Serafin, Koordynator ds. obsługi serwisowej w sieci EuroWarsztat, która posiada ponad 6,5 tysiąca warsztatów na całym świecie w 28 krajach.

Sieć serwisów samochodowych gwarantuje przedsiębiorcy usługi na wysokim poziomie – jakościowe naprawy są realizowane w każdym z warsztatów w całej Polsce. Sieć oferuje firmom także pakiety rabatowe, co zdecydowanie zmniejsza koszty naprawy pojazdów. Zwiększająca się liczba pojazdów flotowych to – zdaniem eksperta – szansa na rozwój rynku niezależnych serwisów samochodowych.

Sieć serwisów samochodowych współpracuje z największymi producentami części. Dzięki temu mamy dostęp zarówno do oryginalnych komponentów, jak i zamienników w atrakcyjnych cenach – zawsze najwyższej jakości. W dobie szalejącej inflacji i rosnących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, przedsiębiorcy doceniają rozwiązania, które umożliwiają oszczędzanie środków finansowych w długoterminowej perspektywie. Korzystanie z usług sieci jest bardzo proste i dostosowane do potrzeb współczesnego przedsiębiorcy. Organizujemy naprawy, ustalamy kosztorys, prowadzimy nadzór nad serwisem, prowadzimy terminarz okresowych przeglądów, a także gwarantujemy kompleksową obsługę – dodaje Andrzej Guzek, Network Manager sieci EuroWarsztat.

A jak poznać, czy dany warsztat jest renomowany? Kluczowe jest jego doświadczenie. Serwisy działające na rynku od kilkudziesięciu lat najczęściej posiadają odpowiednie kompetencje. Istotne są przejrzyste zasady współpracy na linii firma – serwis, poczucie zaufania i wysoka jakość usług.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *