Od 1 czerwca dyrektorem generalnym zakładu Stellantis Gliwice, produkującego obecnie samochody dostawcze marek Opel, Vauxhall, Peugeot i Citroën, został Grzegorz Buchal. Zastąpił on na tym stanowisku Andrzeja Korpaka.
Jak poinformowała spółka Stellantis Gliwice, Andrzej Korpak, dotychczasowy dyrektor generalny Stellantis Gliwice, ogłosił decyzję o zakończeniu kariery korporacyjnej. – Ostatnie 26 lat aktywnie działał na rzecz rozwoju silnych struktur motoryzacyjnych w Polsce, nie tylko odpowiadając za działalność produkcyjną koncernu Stellantis (wcześniej Opel Manufacturing Poland), ale w również w ramach współpracy z organizacjami branżowymi i środowiskiem naukowym. Za tę ostatnią działalność otrzymał tytuł „Zasłużonego Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki” Politechniki Śląskiej – możemy przeczytać w komunikacie.
W strukturach korporacji Andrzej Korpak pełnił rolę dyrektora produkcji, a następnie dyrektora fabryki samochodów osobowych w Gliwicach oraz dyrektora fabryki jednostek napędowych w Tychach. Był również szefem pionu produkcji Stellantis w Polsce, zrzeszającego cztery zakłady produkcyjne koncernu. Najdłużej, bo 13 lat, był związany z przedsiębiorstwem w Gliwicach, jako dyrektor jego fabryki samochodów osobowych, wdrażając wspólnie z gliwickim zespołem kolejne generacje modeli marek Opel, Vauxhall, Holden, Suzuki i Buick. Następnie, w obliczu zmian właścicielskich i strukturalnych, przeprowadził proces przekształcenia profilu produkcyjnego gliwickiego zakładu w producenta dużych samochodów dostawczych Stellantis. W efekcie powstała nowa fabryka montująca pojazdy dla marek Opel, Vauxhall, Peugeot i Citroën. Po zakończeniu kariery korporacyjnej Andrzej Korpak chce kontynuować działalność w branży motoryzacyjnej jako niezależny konsultant.
Nowy dyrektor zakładu Stellantis Gliwice – Grzegorz Buchal, dotąd pełnił funkcję dyrektora globalnego pionu inżynierii Stellantis ds. wdrażania pojazdów dostawczych i pick-upów. Jak informuje spółka, nowy szef gliwickiej fabryki ma wszechstronne doświadczenie w motoryzacji, zarówno w obszarze produkcji, jaki i planowania strategicznego. Zdobywał je kierując wydziałami produkcyjnymi nie tylko w gliwickim zakładzie Stellantis (wcześniej Opel Manufacturing Poland), ale również w szwedzkim Saabie i hiszpańskim oddziale Opla, jak i pełniąc rolę dyrektora fabryk jednostek napędowych w Tychach, a następnie Szengotthard na Węgrzech. Był również dyrektorem działu Strategii i Planowania w centrali firmy Opel w Niemczech. W ramach zadań na stanowisku dyrektora globalnego pionu inżynierii Stellantis ds. wdrażania pojazdów dostawczych, współprowadził projekt uruchomienia gamy modelowej dużych samochodów dostawczych dla marek Opel, Peugeot, Vauxhall i Citroën w gliwickiej fabryce.
(red) Źródło: Informacja prasowa