Zakup 80 elektrycznych modeli Sprinter powiększy flotę kurierską DHL Parcel Polska. Dla globalnego lidera branży usług logistycznych współpraca z firmą Mercedes-Benz jest elementem programu GoGreen, w ramach której DHL m.in. modernizuje swoją flotę, aby osiągnąć cele związane z bardziej zrównoważoną działalnością, ochroną klimatu i mniejszym wpływem na środowisko.
Zerowa emisja CO 2 jest jednym z kluczowych celów strategicznych DHL, dlatego firma konsekwentnie realizuje kolejne kroki zmierzające do jego realizacji. Szeroko zakrojona polityka GoGreen obejmuje różne obszary działalności, między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie. W efekcie, w połączeniu z systematycznym rozwojem elektromobilności powstaje wydajny, przyjazny środowisku ekosystem logistyczny.
Najnowszym nabytkiem DHL Parcel Polska są elektryczne dostawczaki Mercedes-Benz eSprinter. Zakup 80 nowych samochodów jest jednocześnie kolejnym etapem współpracy z marką, w ramach której firma testowała już mniejszy model Mercedesa: eVito. Obecnie zakupione samochody dostarcza dealer Mercedes-Benz Auto Frelik.
Elektryczne samochody ułatwiają codzienne zadania, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich SPP (Strefach Płatnego Parkowania).
– Elektromobilność to dla naszej firmy cel strategiczny – chcemy być liderem tego trendu i dostarczać lokalnie bezemisyjne, funkcjonalne, efektywne biznesowo rozwiązania, które naszym zdaniem są niezbędne dla osiągnięcia celów klimatycznych, takie jak w pełni zelektryfikowana gama modelowa naszych pojazdów dostawczych. Konieczność zmniejszenia emisji CO2 , a z drugiej, dynamiczny rozwój e-handlu i zapotrzebowania na transport to przeciwstawne trendy, na które naturalną odpowiedzią jest właśnie elektromobilność. Bardzo się cieszymy, że firma DHL zaufała elektrycznej wersji Sprintera – modelu, który w wariancie spalinowym od kilku generacji jest numerem 1 w branży kurierskiej na świecie – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce.
– Już do 2027 r. 50% floty DHL Parcel będą stanowiły samochody elektryczne. Naszym oficjalnie zdeklarowanym i cały czas realizowanym celem jest osiągnięcie neutralności CO2, do czego zmierzamy, wdrażając kolejne działania w ramach globalnego programu GoGreen. Posiadamy także własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkujemy energię słoneczną na nasze potrzeby. Prąd, który pozyskujemy w ten sposób, zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne – tłumaczy Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.
Źródło: Informacja prasowa