Lexus DSport IS 600+ Project Build z myślą o wysokich osiągach

Podczas targów Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show w Las Vegas Lexus zaprezentował wersję prototypową jednego ze swoich najlepiej sprzedających się globalnie modeli – sedana IS. DSport IS 600+ Project Build bazuje na oferowanym na amerykańskim rynku modelu IS 350 F Sport i jest prawdziwym popisem możliwości inżynierów, którzy stworzyli auto z myślą o jak najlepszych osiągach.

Pod maską tego auta pracuje aluminiowy silnik o oznaczeniu V35A. To 3,5-litrowa jednostka V6, której towarzyszą aż dwie turbosprężarki. Silnik korzysta zarówno z wtrysku pośredniego jak i bezpośredniego, by oferować jak najlepsze możliwości w jak najszerszym zakresie obrotów. Pochodzący z modelu LS 500 silnik ma przeprogramowany komputer, zmieniony zapłon i został dostosowany do spalania wyścigowego paliwa. W takiej konfiguracji DSport IS 600+ wytwarza ponad 600 KM mocy.

To nie koniec zmian mechanicznych. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią Samsonas, w której kierowca może zmieniać biegi manetkami przy kierownicy. Sprzęgło z włókna węglowego wykonała firma Tilton, a układ wydechowy ze stali nierdzewnej opracował GTHaus. DSport IS 600+ ma też wyczynowe, regulowane zawieszenie od firmy KW, a także hamulce z włókna węglowego, które pochodzą z modelu RC F Carbon.

Lexus DSport IS 600+ różni się też znacznie na zewnątrz i wewnątrz od oferowanego w amerykańskich salonach modelu IS. W kabinie zamontowano 4-punktową klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele Sparco, a by ograniczyć masę zrezygnowano m.in. z tylnej kanapy. Kierowca najważniejsze parametry pojazdu kontroluje przy pomocy kolorowego wyświetalcza MoTeC Motorsports. Na zewnątrz uwagę zwracają maska oraz klapa bagażnika wykonane z włókna węglowego, ospojlerowanie od cenionego japońskiego tunera Artisan Spirits, a także 19-calowe felgi Volk, na które założono opony Michelin 4S. Ponadto, wyjątkowy biały lakier został specjalnie stworzony z myślą o tym prototypie.

Sedan DSport IS 600+ jest jednym z dwóch sportowych prototypów zaprezentowanych przez Lexusa na tegorocznym SEMA Show. Na stoisku marki zwiedzający mogą też podziwiać model Electrified Sport, czyli koncepcyjny supersamochód elektryczny zaprojektowany w kaliforniskiskim studiu CALTY. Dwuosobowe coupe ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w nieco ponad dwie sekundy, a jego zasięg szacuje się na ponad 700 km za sprawą możliwości zastosowania baterii ze stałym elektrolitem.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *