Firma Busnex, autoryzowany przedstawiciel chińskich firm Seres i Yutong w krajach bałtyckich i w Polsce, w ubiegłym roku wprowadziła na nasz rynek nową markę samochodów elektrycznych. Już niedługo w każdym województwie ma działać przynajmniej jeden dealer marki Seres, a do końca tego roku importer planuje sprzedać około 300 tych pojazdów.
Seres należy do grupy Dongfeng Sokon Automobile znanej na całym świecie jako DFSK. Grupa posiada trzy bazy produkcyjne w Chinach, Indonezji i USA, z siedmioma fabrykami pojazdów i silników. Od 2005 roku DFSK wyeksportował łącznie 350 000 pojazdów do ponad 70 krajów. Technologia samochodu Seres narodziła się w Dolinie Krzemowej w USA i ma źródło u współzałożyciela Tesli, który po odejściu od pierwotnego projektu skupił się na budowie nowej marki. Następnie Seres został kupiony przez DSFK.
– Cieszymy się, że nasze plany rozwojowe przynoszą efekty. Sieć sprzedaży Seres szybko się powiększa – za sprzedaż samochodów Seres 3 odpowiada już 8 silnych partnerów. Traktujemy to jako dowód zaufania do marki, naszej firmy i przyszłych możliwości. Jednocześnie bardzo cieszy nas zainteresowanie, z jakim Seres spotyka się ze strony konsumentów, nie tylko klientów indywidualnych, ale także firm, które chcą wprowadzić pojazdy elektryczne do swoich flot. W tym ostatnim przypadku, uważam, że natychmiastowa i nieograniczona dostępność pojazdów oraz długa gwarancja mają kluczowe znaczenie – mówi Paweł Dzikowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Polsce w firmie Busnex.
Elektryczny crossover miejski Seres 3 to przestronny i praktyczny, 5-osobowy samochód o długości 4,385 m, zaprojektowany z dużą dbałością o szczegóły i z wysokiej jakości wykończeniem. Fotele, ale również deska rozdzielcza, kierownica i inne elementy zostały pokryte skórzanym materiałem. System kamer 360°, elektryczne, podgrzewane fotele i panoramiczny dach zapewniają poczucie komfortu i wygody. Seres 3 wykorzystuje bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4), które są jednymi z najnowszych, najbezpieczniejszych rodzajów akumulatorów, które gwarantują najwyższą wydajność, pojemność oraz żywotność baterii bez efektu pamięci. W aucie dostępne są 3 tryby jazdy: Normal, Sport i Eco – wykorzystujący maksymalnie moc rekuperacji. Seres 3 ma akumulator o pojemności 53 kWh i silnik o mocy 162 KM. Maksymalna prędkość wynosi 155 kilometrów na godzinę, a jego zasięg wynosi do 329 kilometrów. Samochód obsługuje szybkie ładowanie (max 60 kW) , które napełnia 20-80% baterii w 30 minut. Normalny czas ładowania wynosi 8 godzin (max 6.6 kW).
Seres występuje wyłącznie w jednej wersji silnika/baterii i wyposażenia (Luxury). Do wyboru jest wyłącznie kolor nadwozia metaliczny: biały, czarny, niebieski lub czerwony. Gwarancja na auto wynosi 5 lat lub 150 tys. km, na baterię: 8 lat lub 120 tys. km. Gwarancja obejmuje także spadek efektywności baterii – spadek ponad 30% efektywności w okresie gwarancji oznacza wymianę baterii.
Od początku obecności Seresa 3 w Polsce sprzedano 66 egzemplarzy tego modelu, a do końca tego roku planowana jest sprzedaż ok. 300 sztuk.
Źródło: Informacja prasowa