Szef ACEA: Bez rozwoju punktów ładowania elektromobilność straci impet

W lipcu Komisja Europejska ma na nowo przyjrzeć się normom emisji CO2 dla aut osobowych i dostawczych. W związku z tym Oliver Zipse, prezes stowarzyszenia ACEA, ostrzegł, że bez rozwoju punktów ładowania EV i stacji wodorowych elektromobilność w Europie straci impet. Zaapelował także, by na drodze do zeroemisyjności wykorzystywać każdą dostępną technologię układów napędowych.

Według prezesa Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), branża motoryzacyjna w pełni przyczyni się do osiągnięcia celu, jakim jest Europa neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla w 2050 r. Nastąpi to dzięki „neutralnemu technologicznie i całościowemu podejściu”. – W odpowiednich warunkach jesteśmy otwarci na jeszcze wyższe cele redukcji CO2 w 2030 roku – stwierdził prezes Zipse, który jest również dyrektorem generalnym BMW.

Jego zdaniem, zależy to jednak od istnienia wystarczającej liczby punktów ładowania EV i stacji wodorowych w całej UE. ACEA pod jego kierownictwem wezwała więc Komisję Europejską do ostatecznego ustalenia wiążących celów dotyczących stosownej infrastruktury we wszystkich państwach członkowskich. – Bez tych celów natkniemy się na wąskie gardło dla e-mobilności, a nasza transformacja straci impet – ostrzegł Zipse.

Co więcej, prezes ACEA wyjaśnił, że na drodze do zeroemisyjności rynku motoryzacyjnego każda dostępna technologia musi spełniać swoją rolę. Według niego, branża musi wykorzystywać wszystkie dostępne układy napędowe, aby zmniejszyć ślad węglowy floty pojazdów. – Musimy upewnić się, że ta transformacja nie ogranicza naszej mobilności – stwierdził Oliver Zipse.

Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *