Lexus z rekordowym udziałem w runku aut premium w Polsce

Rok 2021 był rekordowy dla marki Lexus nie tylko na świecie, ale także na polskim rynku. Klienci zarejestrowali ponad 6 tys. samochodów, a Lexus w Polsce osiągnął najwyższy w historii, 7-procentowy udział w segmencie premium. Za rosnącą sprzedaż odpowiadają w głównej mierze hybrydowe SUV-y.

Lexus w 2021 roku sprzedał na całym świecie 760 tys. samochodów, czyli o 6% więcej niż w roku poprzednim. Klienci Lexusa na całym świecie coraz chętniej wybierają auta zelektryfikowane. W 2021 roku sprzedano 260 tys. samochodów z ekologicznymi napędami, co jest wzrostem aż o 10 proc. Sprzedaż napędzały hybrydowe odmiany modeli ES, RX oraz UX.

Głównymi rynkami zbytu marki są Ameryka Północna (45% sprzedaży) oraz Azja i Bliski Wchód bez Japonii (38%). Rynek europejski to 10% globalnej sprzedaży Lexusa. W 2021 roku do europejskich klientów trafiło 72,4 tys. egzemplarzy, co było wynikiem o prawie 2 tys. lepszym niż rok wcześniej. Co ważne, 65% Lexusów sprzedanych w Europie w 2021 roku to auta z napędem zelektryfikowanym.

Rekordy w Polsce

Polski rynek aut premium w ostatnich sześciu latach się podwoił. Co piąty sprzedawany w naszym kraju pojazd to samochód klasy premium. Lexus z roku na rok poprawia swoje wyniki. W 2021 roku klienci odebrali rekordowe 6 154 egzemplarze, a marka osiągnęła aż 7-procentowy, najwyższy w historii, udział w rynku.

O rosnącej popularności Lexusa w Polsce i większym zainteresowaniu klientów świadczy też coraz większa liczba zamówień. W 2021 roku podwojono wynik z roku poprzedniego. Klienci zarezerwowali aż 10,2 tys. egzemplarzy, z czego blisko połowę stanowiły zamówienia drugiej generacji modelu NX (4 700 sztuk), a silną pozycję miały też modele UX (2 300 zamówień) i RX (1 200 zamówień). Preferencje klientów Lexusa odpowiadają rynkowym trendom – 57% sprzedawanych w Polsce aut segmentu premium to SUV-y i crossovery.

Pełna gama zelektryfikowanych modeli

Od czterech lat na rynku premium trwa wielka transformacja. Jeszcze w 2017 roku 52% sprzedaży stanowiły auta z silnikami Diesla, a 43% auta benzynowe. Dane z początku 2022 roku pokazują, że samochody spalinowe są w odwrocie, stanowiąc łącznie 42% rynku premium. 49% rejestrowanych obecnie aut ma napędy hybrydowe (MHEV lub HEV), a do 9% wzrósł udział hybryd typu plug-in oraz aut elektrycznych.

Lexus od lat produkuje auta z ekologicznymi i zelektryfikowanymi napędami. Już w 2005 roku do sprzedaży trafił RX 400h, czyli pierwsza hybryda w klasie premium. Na polskim rynku modele z hybrydowym napędem oferowane są we wszystkich segmentach – od miejskiego crossovera (UX), przez SUV-y (NX i RX) i eleganckie limuzyny (ES i LS), a także w stylowym aucie sportowym (LC 500h). Ponadto, w 2021 roku zadebiutował NX 450h+, czyli pierwsza hybryda plug-in marki, która pod względem wydajności napędu wyznacza standardy w swojej klasie, a w 2022 roku zaprezentowano pierwszy stworzony od podstaw model elektryczny – RZ.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.