Mercedes-Benz chce być bardziej luksusowy

Podczas spotkania zorganizowanego pod hasłem „Ekonomia pożądania”, koncern Mercedes-Benz zaprezentował aktualizację strategii, która ma skoncentrować się na produkcji samochodów luksusowych, a w efekcie zapewnić producentowi ze Stuttgartu wzrost rentowności.

Ponad 75 proc. inwestycji Mercedes-Benz chce w najbliższych latach przeznaczyć na rozwój produktów w najbardziej dochodowych segmentach rynku. Do 2026 r. firma zamierza zwiększyć udział sprzedaży swoich topowych pojazdów o około 60 proc. w porównaniu z 2019 r. i osiągnąć znaczący wzrost rentowności. Do połowy dekady, w sprzyjających warunkach rynkowych, marża operacyjną ma wynieść około 14 proc.

W przyszłości Mercedes-Benz chce skoncentrować się na trzech kategoriach produktów określanych przez firmę jako: luksus z najwyższej półki, główny luksus oraz luksus podstawowy.

W pierwszym z wymienionych segmentów portfolio produktów obejmuje: wszystkie pojazdy Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach; topowe modele Mercedes-EQ, w tym EQS i EQS SUV; trzy modele Mercedes-Benz: Klasę S i Klasę G oraz luksusowego SUV-a GLS; modele z limitowanych edycji i ekskluzywne pojazdy stworzone w ramach wspólnych projektów.

Segment zwany „głównym luksusem” obejmuje obecnie gamy dwóch modeli Mercedes-Benz: Klasę C i Klasę E, a także ich pochodne. Zazwyczaj notują one największy wolumen sprzedaży w obrębie marki. W segmencie tym firma planuje w „przyspieszonym” tempie przejść na napęd elektryczny. W przyszłym roku na rynku pojawi się nowa Klasa E, która ma wskazać „dalszą drogę” dla tego segmentu.

W grupie „luksusu podstawowego” Mercedes-Benz planuje zmniejszyć liczbę wariantów modelowych z siedmiu do czterech, a jednocześnie znacząco wzmocnić ich poziom technologiczny.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *