Marka Statoil znika z polskiego rynku. Od 11 maja rozpoczyna się rebranding stacji tej firmy. Teraz będą działać pod szyldem Circle K.
Norweski Statoil sprzedał pięć lat temu swoją międzynarodową sieć stacji benzynowych kanadyjskiemu koncernowi Alimentation Couche-Tard za 2,8 mld dol. Jest to jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego. Prowadzi ona działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ta kanadyjska firma posiada na świecie około 12 000 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 000 pracowników.
Jej obiekty są opatrzone logo marki Circle K. Pod nowym szyldem działają już dawne stacje benzynowe Statoil w Norwegii, Danii i Szwecji. Obecnie Kanadyjczycy rozpoczynają rebranding w Polsce, Estonii, Łotwie oraz na Litwie.
Kanadyjczycy zapewniają, że zmiana nie wpłynie na funkcjonowanie stacji. Nie będzie mieć też wpływu na umowy z klientami. Program lojalnościowy zmienia nazwę na Circle EXTRA Club, ale punkty pozostają nadal ważne.
Transformacja stacji na Circle K potrwa w Polsce do końca 2017 roku.
Źródło: Circle K