Hiszpańska firma Bergé Auto przejęła MMC Car Poland (MMCP), a tym samym import i dystrybucję samochodów osobowych Mitsubishi w Polsce. Dotychczasowy zarządca – Mitsubishi Corporation pozostaje akcjonariuszem, posiadającym 25% udział w spółce MMCP.
Po 24 latach pod zarządem Mitsubishi Corporation, kolejny etap w działalności Mitsubishi Motors w Polsce będzie wyznaczać firma Bergé Auto. Od 1 kwietnia tego roku Bergé Auto jest nowym importerem odpowiedzialnym za dystrybucję i obsługę sieci dealerskiej marki w Polsce. Mitsubishi Corporation pozostanie nadal akcjonariuszem z 25% udziałów dzięki niedawnej inwestycji w spółkę Bergé Auto.
Bergé Auto to renomowana hiszpańska grupa zajmująca się dystrybucją pojazdów, sprzedająca rocznie ponad 150 000 sztuk samochodów 28 marek na 9 rynkach, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Finlandii, Szwajcarii i na kilku kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej. W 2019 r. wygenerowała obrót w wysokości 3,1 mld Euro.
Przejęcie jest kolejnym etapem planu międzynarodowej ekspansji firmy w Europie i innych regionach świata. Ponadto wzmacnia rolę Bergé Auto jako kluczowego partnera strategicznego Mitsubishi Motors, która już reprezentuje MMC na pięciu innych rynkach, na których w 2019 roku osiągnięto sprzedaż 45 000 egzemplarzy pojazdów. Adam Męciński pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego (CEO) MMC Car Poland, a zmiany właścicielskie nie będą miały wpływu na codzienną działalność firmy.
– Z dumą rozpoczynamy nowy projekt dystrybucji pojazdów na polskim rynku, jako przedstawicielstwo Mitsubishi Motors – jednego z najbardziej cenionych producentów motoryzacyjnych na świecie, z którym ściśle współpracujemy od wielu lat. Bergé Auto będzie dążyć do wzmocnienia pozycji Mitsubishi w Polsce poprzez wprowadzenie zorientowanej na klienta kompleksowej strategii cyfrowej. Ponadto jesteśmy nastawieni na osiągnięcie długoterminowego wzrostu dzięki umocnieniu podstawowych wartości marki, wspieraniu istniejącej sieci dealerskiej i czerpaniu korzyści z planów wprowadzania nowych modeli Mitsubishi Motors w nadchodzących latach – powiedział Jorge Navea, dyrektor generalny Bergé Auto.
– Ambitne cele Bergé Auto dają nam szansę umocnienia pozycji marki Mitsubishi na naszym rynku. Firma MMC Car Poland jest przygotowana do znaczącego zwiększenia liczby sprzedaży nowych samochodów we współpracy z siecią dealerów i do wprowadzenia działań związanych z obsługą klienta w nowej rzeczywistości. Współczesne pojazdy Mitsubishi nie tylko podążają za trendami, one nadają ton nadchodzącym zmianom w branży motoryzacyjnej, stanowiąc idealny fundament przyszłych sukcesów – tłumaczy Adam Męciński, dyrektor generalny MMC Car Poland.
Bergé Auto to prywatna hiszpańska spółka, która rozpoczęła działalność w 1979 roku i jest dziś jedną z najważniejszych grup, zajmujących się dystrybucją pojazdów i oferujących usługi mobilności w Europie i Ameryce Łacińskiej. Obecnie działa na 5 europejskich i 4 latynoamerykańskich rynkach, a w tegorocznych planach zamierza rozszerzyć działalność do 13 krajów, gdzie będzie odpowiadać za dystrybucję 30 marek. Działalność Bergé Auto koncentruje się głównie na obszarach: dystrybucji, transportu, sprzedaży detalicznej, usług finansowych i logistyki.
(TSz)
Źródło: Informacja prasowa