Bergé Auto przejmuje import i dystrybucję Mitsubishi w Polsce

Hiszpańska firma Bergé Auto przejęła MMC Car Poland (MMCP), a tym samym import i dystrybucję samochodów osobowych Mitsubishi w Polsce. Dotychczasowy zarządca – Mitsubishi Corporation pozostaje akcjonariuszem, posiadającym 25% udział w spółce MMCP.

Po 24 latach pod zarządem Mitsubishi Corporation, kolejny etap w działalności Mitsubishi Motors w Polsce będzie wyznaczać firma Bergé Auto. Od 1 kwietnia tego roku Bergé Auto jest nowym importerem odpowiedzialnym za dystrybucję i obsługę sieci dealerskiej marki w Polsce. Mitsubishi Corporation pozostanie nadal akcjonariuszem z 25% udziałów dzięki niedawnej inwestycji w spółkę Bergé Auto.

Bergé Auto to renomowana hiszpańska grupa zajmująca się dystrybucją pojazdów, sprzedająca rocznie ponad 150 000 sztuk samochodów 28 marek na 9 rynkach, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Finlandii, Szwajcarii i na kilku kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej. W 2019 r. wygenerowała obrót w wysokości 3,1 mld Euro.

Przejęcie jest kolejnym etapem planu międzynarodowej ekspansji firmy w Europie i innych regionach świata. Ponadto wzmacnia rolę Bergé Auto jako kluczowego partnera strategicznego Mitsubishi Motors, która już reprezentuje MMC na pięciu innych rynkach, na których w 2019 roku osiągnięto sprzedaż 45 000 egzemplarzy pojazdów. Adam Męciński pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego (CEO) MMC Car Poland, a zmiany właścicielskie nie będą miały wpływu na codzienną działalność firmy.

Z dumą rozpoczynamy nowy projekt dystrybucji pojazdów na polskim rynku, jako przedstawicielstwo Mitsubishi Motors – jednego z najbardziej cenionych producentów motoryzacyjnych na świecie, z którym ściśle współpracujemy od wielu lat. Bergé Auto będzie dążyć do wzmocnienia pozycji Mitsubishi w Polsce poprzez wprowadzenie zorientowanej na klienta kompleksowej strategii cyfrowej. Ponadto jesteśmy nastawieni na osiągnięcie długoterminowego wzrostu dzięki umocnieniu podstawowych wartości marki, wspieraniu istniejącej sieci dealerskiej i czerpaniu korzyści z planów wprowadzania nowych modeli Mitsubishi Motors w nadchodzących latach – powiedział Jorge Navea, dyrektor generalny Bergé Auto.

Ambitne cele Bergé Auto dają nam szansę umocnienia pozycji marki Mitsubishi na naszym rynku. Firma MMC Car Poland jest przygotowana do znaczącego zwiększenia liczby sprzedaży nowych samochodów we współpracy z siecią dealerów i do wprowadzenia działań związanych z obsługą klienta w nowej rzeczywistości. Współczesne pojazdy Mitsubishi nie tylko podążają za trendami, one nadają ton nadchodzącym zmianom w branży motoryzacyjnej, stanowiąc idealny fundament przyszłych sukcesów – tłumaczy Adam Męciński, dyrektor generalny MMC Car Poland.

Bergé Auto to prywatna hiszpańska spółka, która rozpoczęła działalność w 1979 roku i jest dziś jedną z najważniejszych grup, zajmujących się dystrybucją pojazdów i oferujących usługi mobilności w Europie i Ameryce Łacińskiej. Obecnie działa na 5 europejskich i 4 latynoamerykańskich rynkach, a w tegorocznych planach zamierza rozszerzyć działalność do 13 krajów, gdzie będzie odpowiadać za dystrybucję 30 marek. Działalność Bergé Auto koncentruje się głównie na obszarach: dystrybucji, transportu, sprzedaży detalicznej, usług finansowych i logistyki.

(TSz)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *