Premiera modeli Cupra e-Racer i Cupra Leon Competición

Dwa premierowe pojazdy przedstawiają nowe podejście hiszpańskiej marki do sportów samochodowych. – Od początku istnienia Cupra wiedzie prym w motorsportach. Rozwijamy między innymi pierwszą platformę wyścigów TCR, a modelami Leon Competición i  e-Racer otwieramy przed tymi dyscyplinami sportu zupełnie nowe perspektywy – mówi Jaime Puig, dyrektor ds. wyścigów Cupra.

Cupra e-Racer

Pierwszy na świecie samochód wyścigowy kategorii ETCR wpisuje się w strategię wyścigową marki Cupra. Cztery jednobiegowe silniki elektryczne pojazdu zapewnią moc 680 KM (500 kW) i 960 Nm momentu obrotowego. Natomiast akumulator o pojemności 65 kWh będzie chłodzony cieczą. Niższe i szersze nadwozie, wloty powietrza po bokach pojazdu oraz aerodynamiczny kształt zderzaka i maski samochodu przekładają się na mniejszy opór powietrza. Miejsce grilla, charakterystycznego dla samochodów spalinowych, zastąpiono dodatkowym wlotem powietrza. Nadkola swoim kształtem usprawniają przepływ powietrza oraz przyczepność przy większych prędkościach.

Już w 2021 roku zaplanowano inaugurację wyścigów serii ETCR, stworzonych wyłącznie dla elektrycznych samochodów turystycznych.

Cupra Leon Competición

Drugi premierowy model wyścigowy – Leon Competición, został stworzony do rywalizacji w wyścigach zarówno w serii TCR, jak i długodystansowych zawodów Endurance. Projekt powstał na bazie Cupry Leona, którą udoskonalono pod względem aerodynamiki. Zmodyfikowana geometria nadwozia, lżejsze materiały wykończeniowe oraz układ elektroniczny dostosowany do potrzeb wyścigów pozwoliły na obniżenie masy pojazdu i przygotowanie wymiennych modułów.

Sercem samochodu jest dwulitrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 340 KM, współpracujący z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów. Cupra Leon Competición może się pochwalić momentem obrotowym równym 410 Nm i 6800 rpm, przyspieszeniem od 0 do100 km/h w 4,5 sekundy oraz prędkością maksymalną 260 km/h.

Jeżeli chodzi o zawieszenie, to na przodzie pojazdu zamontowano system MacPhersona z możliwością regulacji wysokości, a także modyfikowanym rozstawie, pochyleniu i zbieżności kół. Natomiast z tyłu zamontowano zawieszenie wielowahaczowe, które również stwarza możliwość dostosowywania jego wysokości oraz rozstawu, pochylenia i zbieżności kół. Regulować można także ustawienie przednich i tylnych stabilizatorów.

Premiera modeli Cupra e-Racer i Cupra Leon Competición odbyła się podczas inauguracji Cupra Studio – 20 lutego w hiszpańskim Martorell.

Oprac. Tomasz Szmandra
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *