[Pierwsza jazda] Odnowiony Nissan Qashqai

Nissan Qashqai przeszedł modernizację, która ma pomóc modelowi w utrzymaniu się na czele stawki w segmencie kompaktowych crossoverów. Samochód testujemy w okolicach Wiednia.

Nissan Qashqai od czasu premiery pierwszej generacji w 2007 r. sprzedał się w liczbie około 2,3 mln egzemplarzy. Crossover zdobył ponad 80 nagród, w tym 19 tytułów Samochodu Roku. Marzec 2017 r. był miesiącem najwyższej sprzedaży modelu Qashqai w Europie w historii. Nabywców znalazło wtedy ponad 33 000 egzemplarzy.

Nissan podzielił zmiany w modelu Qashqai na cztery główne obszary. Uwagę skupiono na: stylistyce zewnętrznej, poprawie jakości wykończenia wnętrza, ulepszeniu właściwości jezdnych i nowych technologiach z zakresu inteligentnej mobilności.

Qashqai po zmianach wydłużył się o 17 mm (z 4377 do 4394 mm). Szerokość (1806 mm) i wysokość (1595 mm) są te same. Auto ma przeprojektowane zderzaki, zmodyfikowane reflektory i lampy tylne, nową osłonę pod silnikiem poprawiającą właściwości aerodynamiczne. Inny są grill i emblemat, który występuje w dwóch odmianach. Od wersji N‑Connecta jest on całkowicie płaski, ponieważ za nim znajduje się radar wchodzący w skład inteligentnego systemu hamowania awaryjnego (IEB). Płaska powierzchnia pozwala na swobodny przepływ fal emitowanych przez radar. Druga, bardziej tradycyjna odmiana logo jest montowana w samochodach bez systemu IEB.

W przednich drzwiach oraz we wnękach tylnych kół umieszczono więcej materiału dźwiękochłonnego o wyższej niż dotychczas jakości. W przednich drzwiach zastosowano dodatkowe uszczelki oraz zwiększono grubość szyb w tylnych drzwiach (z 3,15 do 3,85 mm). W wersjach z silnikiem 1.6 dCi, dzięki dopracowaniu charakterystykę motoru, dzięki czemu do wnętrza dociera teraz mniej odgłosów pracy jednostki. Za sprawą wymienionych modyfikacji słyszalność rozmowy w czasie jazdy poprawiła się o 5%.

Nissan Qashqai otrzymał kierownicę znaną już modelu Micra. Jest ona spłaszczona u dołu i ma przyciski do obsługi multimediów. Funkcja automatycznego opuszczenia szyby jednym naciśnięciem przycisku jest teraz dostępna we wszystkich czterech drzwiach i stanowi standard w każdej wersji wyposażenia. Przednie fotele od wersji N‑Connecta wzwyż zostały przeprojektowane. Interfejs systemu NissanConnect został unowocześniony.

Opcjonalnie będzie można zamówić 8-głośnikowy system audio opracowany we współpracy z BOSE. Nissan podaje, że jest to najbardziej zaawansowane nagłośnienie, jakie kiedykolwiek oferował w Europie.

Nowością jest piąty poziom wyposażenia Tekna+, który plasuje się powyżej oferowanych już wcześniej wersji Visia, Acenta, N‑Connecta i Tekna. Wariant ten można rozpoznać po satynowo-srebrnych nakładkach na lusterka boczne i po relingach dachowych również w takim kolorze. Tekna+ ma wspomniany system BOSE oraz fotele wykończone skórą nappa z pikowaniem 3D i pneumatycznym podparciem kręgów lędźwiowych w fotelu kierowcy.

Inżynierowie zmienili charakterystykę amortyzatorów, ograniczyli sprężystość układu kierowniczego oraz zmodyfikowali elementy gumowe. Zastosowali grubsze drążki kierownice oraz zmienili siłę potrzebną do obrócenia kierownicy poza strefę luzu. Auto prowadzi się pewniej, a na kierownicy czuć wyraźniejszy opór w trakcie pokonywania zakrętów.

Nowością w Nissanie Qashqai jest Stand Still Assist (SSA), który uzupełnia system wspomagania ruszania pod górę (HSA) w samochodach z ręczną skrzynią biegów. SSA utrzymuje samochód w pozycji zatrzymanej przez maksymalnie trzy minuty, po upływie których automatycznie włączany jest hamulec postojowy.

W przyszłym roku w modelu Qashqai na liście wyposażenia pojawi się system ProPILOT, który będzie kontrolował pracę układu kierowniczego, przyspieszenie i hamowanie na jednym pasie autostrady zarówno przy dużym natężeniu ruchu, jak i w czasie szybkiej jazdy.

Pełna relacja z pierwszych jazd testowych modelem Nissan Qashqai już wkrótce.

Wojciech Kaczałek

Źródło: Menadżer Floty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *