W Polsce model NX jest najlepiej sprzedającym się autem Lexusa. Teraz na rynek wjeżdża nowa generacja tego modelu oferowana także w wersji hybrydowej plug-in. Nasza redakcja miała okazję uczestniczyć w prezentacji tego auta zorganizowanej przez salon Lexus Warszawa-Puławska należący do Grupy Chodzeń.
NX pierwszej generacji, który pojawił się na rynku w 2014 r., był pierwszym Lexusem w segmencie SUV-ów średniej wielkości i zyskał dużą popularność wśród klientów. Lexus NX II otwiera nowy rozdział w historii marki. Wyznacza trendy w stylistyce nadwozia i wnętrza oraz wprowadza innowacyjne napędy, w tym pierwszy w modelu tego producenta napęd hybrydowy typu plug-in (jednostka 450h+). Jest bardziej dynamiczny oraz zapewnia jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Otrzymał także nowoczesny system multimediów (ponad trzy razy szybszy od poprzedniego), łączności oraz asystentów kierowcy, poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy. Z tunelu środkowego zniknął nie najlepiej oceniany touchpad, a centralny ekran jest teraz dotykowy. Ciekawy, wyróżniający się design sprawia, że obok tego modelu trudno przejść obojętnie.
Samochód ma lepsze właściwości aerodynamiczne i obniżony środek ciężkości, dzięki czemu charakteryzuje się lepszą przyczepnością do drogi. Wersja z napędem hybrydowym oferuje 242 KM, czyli aż o 22% więcej niż Lexus NX 300h poprzedniej generacji. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,7 sekundy. Z kolei hybryda plug-in o mocy 306 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6 sekund i może przejechać w trybie elektrycznym dystans ponad 60 km.
W nowym modelu nad kierowcą i pasażerami czuwają najnowocześniejsze technologie. Lexus Safety System +3 jest dostępny w standardzie i zawiera m.in. ochronę przeciwzderzeniową, rozbudowaną o rozpoznawanie rowerzystów i motocyklistów zarówno w dzień, oraz posiada możliwość rozpoznawania ich w nocy. W wyższych wersjach wyposażenia system może sygnalizować również ich obecność w martwym polu na skrzyżowaniach. Nowością w Lexusie NX jest możliwość parkowania jednym naciśnięciem przycisku lub poprzez aplikację mobilną. Opcjonalnie dostępny jest także system FCTA, ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu i ryzyku kolizji.
System multimedialny w nowym SUV-ie Lexusa został zaprojektowany od podstaw. Samochód rozpoznaje polecenia głosowe i reaguje na nie, pozwalając na zdalną obsługę wielu funkcji. Aplikacja mobilna Lexus Link oferuje wiele przydatnych rozwiązań, takich jak włączanie klimatyzacji lub ogrzewania bądź planowanie ładowania akumulatora. Na uwagę zasługuje również nowoczesna i wygodna nawigacja aktualizowana w czasie rzeczywistym.
Cennik tego modelu rozpoczyna się od kwoty 199 900 zł za wersję NX 350h (hybryda 4. generacji) w podstawowej wersji wyposażenia Elegance, z napędem na przednią oś, natomiast za napęd 4×4 zapłacimy minimum 209 900 zł. Jeśli wybierzemy odmianę NX 450h+ (hybryda plug-in), musimy się liczyć z wydatkiem od 289 900 zł za wersję Prestige do 339 900 zł za topową odmianę Omotenashi.
Tekst i zdjęcia: Jolanta Stypułkowska