Inchcape Polska wprowadza nowy system zakupu samochodów

Według raportu „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska, już 73 proc. internautów kupuje w sieci. Jesteśmy tym samym świadkami kolejnej transformacji, do której trzeba się dostosować. Dotyczy to również motoryzacji.

Większości klientów, zakup samochodu kojarzy się z koniecznością wybrania się do salonu, zapoznania się z ofertą, odbycia jazdy testowej, a następnie podjęcie decyzji, załatwienie formalności i odebranie samochodu. W nowej rzeczywistości proces ten jest o wiele łatwiejszy. Wystarczy do tego komputer z dostępem do Internetu. Przykładem takiego może być MINIabonament zaproponowany przez Inchcape Polska, autoryzowanego dealera BMW i MINI.

Platforma miniabonament.pl, umożliwia wynajem lub leasing wybranego modelu MINI wraz ze wszystkimi formalnościami bez wychodzenia z domu. Narzędzie to umożliwia wybór auta z gamy modelowej MINI, wskazanie formy finansowania, ubezpieczenia, a także wygenerowanie i podpisanie umowy. W razie wątpliwości można skorzystać z pomocy zespołu doświadczonych doradców. Płatności również odbywają się online, a cały proces można zamknąć nawet w 72 godziny. Jest też opcja dokonania zakupu hybrydowego. Oznacza to, że przed ostatecznym wyborem możliwe jest umówienie się na jazdę testową w salonie (w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu). Dopiero po jej odbyciu można dokonać ostatecznego wyboru.

Dlaczego warto skorzystać z opcji zakupu przez Internet? W ramach jednej opłaty klient ma zagwarantowane m.in. ubezpieczenie (OC+AC+NNW), naprawy, serwis, a także zakup, wymianę i przechowywanie opon. Co ważne, Inchcape zajmie się też rejestracją auta, dzięki czemu po odebraniu go z salonu użytkownik może od razu wyruszyć w podróż.

Rozwiązanie przygotowane przez Inchcape Polska wpisuje się w potrzeby polskich konsumentów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez AdColony dla Mobiem (2020), Polacy coraz chętniej kupują samochody w 100 proc. przez Internet. Prawie co trzeci z nich kupił swój samochód całkowicie online, wynika z badania „Car buying survey” (2020).

Postępująca cyfryzacja powoduje, że również od branży automotive klienci oczekują rozwiązań, zapewniających im szybkość, wygodę oraz możliwość zdalnej realizacji. Budowanie zaufania nabywców, szczególnie na rynku motoryzacyjnym, wymaga odpowiedzialności, profesjonalizmu oraz konsekwentnie realizowanego planu. Odpowiadając na te potrzeby, w Inchcape Polska projektujemy narzędzia, które sprawiają, że proces sprzedaży i obsługi wykracza poza nasze salony, wciąż stawiając klienta w centrum naszej uwagi. Miniabonament.pl to kolejne przedsięwzięcie, które jest czytelne i proste. Dzięki niemu klienci otrzymują auto odpowiadające ich indywidualnym preferencjom, sami decydują na jakich warunkach i jak długo chcą z niego korzystać – mówi Witold Wcisło, prezes zarządu Inchcape Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *