Lexus LC Convertible z miękkim dachem

Luksusowy kabriolet LC Convertible to pierwszy model Lexusa ze składanym, miękkim dachem, który można otworzyć lub zamknąć w 15 sekund. Pomysłowa konstrukcja wygląda nie tylko elegancko, ale działa cicho i szybko, a po złożeniu nie ogranicza przestrzeni bagażowej. Na dodatek niżej położony środek ciężkości pozytywnie wpływa na dynamikę auta.

Nowy składany dach nadaje sylwetce LC Convertible elegancki kształt, który bezpośrednio nawiązuje do wersji LC Coupe. Inżynierowie przewidują, że przez około 10 lat mechanizm składanego dachu będzie działać bez potrzeby regulacji, jednak konstruktorzy Lexusa nie poprzestali na tym, chcąc zapewnić najwyższą jakość i niezawodność. Dlatego zbadano granice wytrzymałości dachu, stwierdzając po intensywnych testach, że może on wytrzymać około 18 000 cykli otwierania i zamykania, zanim pojawi się jakikolwiek, najmniejszy nawet problem. Podczas wnikliwych badań udowodniono, że system zachowuje swoją sprawność również w bardzo niskich temperaturach i podczas opadów śniegu.

Często spotykanym w kabrioletach rozwiązaniem jest projektowanie miejsca na złożony dach kosztem przestrzeni ładunkowej. Tymczasem Lexus LC w wersji cabrio ma w swoim bagażniku tyle samo przestrzeni co model coupe – 172 litry, ponieważ jego przemyślany projekt i konstrukcja pozwoliły na umieszczenie złożonego dachu pomiędzy kolumnami tylnego zawieszenia, a sterujący nim silnik hydrauliczny zamontowano w pustej przestrzeni za tylnymi siedzeniami.

Aby rozłożyć lub złożyć dach, wystarczy piętnaście sekund. To zadanie można wykonać nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Ta właściwość konstrukcji dachu również została gruntownie przetestowana, a zespół projektowy korzystał z tunelu aerodynamicznego, by zyskać pewność, że system poradzi sobie z różnymi prędkościami i warunkami jazdy – w tym również z czołowym wiatrem. Celem nie było jak najszybsze wykonanie operacji, lecz zapewnienie odpowiedniej jakości działania.

W Lexusie przyjęto założenie, że kabriolet powinien być tak samo szybki, jak coupe i aby upewnić się, że osiągnięcie maksymalnej prędkości jest możliwe z podniesionym i opuszczonym dachem, przeprowadzono zarówno badania w tunelu aerodynamicznym, jak i na torze testowym. Co ciekawe, pod względem prowadzenia nowy dach pozytywnie wpływa na dynamikę auta. Dzieje się tak, ponieważ wszystkie jego główne elementy znajdują się między osiami samochodu i dzięki temu kabriolet ma niższy niż coupe środek ciężkości – co jest kluczem do idealnego wyważenia i wspaniałego prowadzenia. Natomiast dla zredukowania do minimum masy szkieletu dachu – lecz bez uszczerbku dla jakości jego działania, Lexus zastosował rzadko spotykane połączenie magnezu i aluminium.

(TSZ)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *