Nowy SUV coupe, Renault Rafale, jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: techno i esprit Alpine. Z napędem E-Tech full hybrid 2. generacji, z 4Control advanced, systemem multimedialnym openR link oraz panoramicznym szklanym dachem, francuskie auto trafi do salonów sprzedaży w czerwcu.
Po raz pierwszy model Rafale został zaprezentowany w czerwcu ubiegłego roku podczas Międzynarodowego Salonu Lotnictwa i Przestrzeni Kosmicznej w Le Bourget we Francji.
Rafale symbolizuje przejście Renault na wyższy poziom rynku. Po podboju segmentu C, co było jednym z priorytetów planu strategicznego Renaulution, marka przechodzi do ofensywy w segmencie D, gdzie po wprowadzeniu Espace pojawia się kolejny przedstawiciel – SUV coupe o nazwie Rafale.
Rafale E-Tech full hybrid ma długość 4,71 m, szerokość 1,86 m, wysokość 1,61 m i jest zbudowane na platformie CMF-C/D. Miejsca dla pasażerów w drugim rzędzie jest dużo, promień na wysokości kolan wyniosi 302 mm. Pomimo sylwetki samochodu typu coupe, przestrzeń nad głową z tyłu (odległość od siedziska do dachu) wynosi 880 mm. Bagażnik ma pojemność 630 l.
W pojeździe zastosowano innowacyjny szklany dach solarbay (STORY) zaprojektowany w technologii PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), który można rozjaśnić lub przyciemnić na żądanie. Może być on obsługiwany głosowo za pomocą Asystenta Google lub przycisku sterującego..
Bogato wyposażone w standardzie Rafale E-Tech full hybrid oferuje silnik hybrydowy o mocy 200 KM i wielotrybową automatyczną skrzynię biegów, co daje temu modelowi miejsce w czołówce swojego segmentu pod względem wydajności: zasięgu (do 1100 km) i emisji CO₂ (4,7 l/100 km i 106 g CO₂/km).
W wersji esprit Alpine dostępny jest system 4Control advanced, układ z czterema kołami skrętnymi. System ten zapewnia znaczną poprawę zwrotności podczas jazdy po mieście lub pokonywania zakrętów z większą prędkością.
Rafale oferuje również system multimedialny openR link zintegrowany z usługami Google i ponad 50 dostępnymi aplikacjami. Pod koniec roku Renault zaoferuje sportową wersję, Rafale E-Tech 4×4 300 o mocy 300 KM. Odmiana ta będzie wyposażona w dodatkowy silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi i będzie korzystać ze specjalnych ustawień podwozia.
Na koniec o cenach. Kwota 192 900 zł dla wersji techno, będzie obowiązywać od początku czwartego kwartału 2024 r. Do tego terminu cena samochodu w wersji techno będzie wynosić 199 900 zł, bo podstawowa wersja techno będzie w tym okresie zawierać system 4Control advanced. Natomiast od początku czwartego kwartału tego roku podstawowa w tym wariancie auto nie będzie wyposażone w system 4Control advanced, który będzie dostępny jako opcja.
Źródło: Informacja prasowa