Goodyear otworzył Centrum Symulacji w swoim ośrodku badawczym w Luksemburgu, otwierając tym samym nowy rozdział w sztuce konstruowania opon. Centrum wyposażone w symulator jazdy DiM250 DYNAMIC klasy VI pozwoli zaoferować producentom aut wyższy poziom personalizacji produktu na oryginalne wyposażenie (OEM) z naciskiem na jak najwyższe osiągi opon. Wirtualna symulacja niesie dodatkową korzyść w postaci mniejszej liczby fizycznych testów, co ma znaczenie dla osiągania celów zrównoważonego rozwoju.
Centrum Symulacji w Colmar-Berg w Luksemburgu, otwarte uroczyście z udziałem przedstawicieli lokalnych władz, jest drugim tego typu obiektem Goodyear na świecie. Pierwszy otwarto w Akron w stanie Ohio w 2021 roku.
Symulator pozwala opracować i przetestować model opony na wczesnym etapie cyklu rozwojowego, co umożliwia wyłonienie konstrukcji o najlepszych parametrach jeszcze przed zbudowaniem pierwszego prototypu. To rozwiązanie będzie szczególnie przydatne do testowania wirtualnej opony koncepcyjnej do modelu samochodu, który jeszcze nie istnieje. Zastosowanie wirtualnej symulacji pozwoli też przyspieszyć produkcję i da możliwość wprowadzania modyfikacji w oponach w procesie produkcyjnym zgodnie z potrzebami pojazdu.
– Otwarcie Centrum Symulacji w Luksemburgu stawia nas w czołówce firm wirtualnie projektujących opony. Jest to też kolejny dowód naszego zaangażowanie w kształtowanie zrównoważonej przyszłości mobilności. Nasz zespół zajmujący się wirtualnym rozwojem opon zrealizował do tej pory wiele projektów z wiodącymi producentami OEM z Europy, USA i Chin. Poznając możliwości naszego wirtualnego projektowania, inżynierowie motoryzacyjni dostrzegają jego potencjał. Jest to istotne nie tylko z racji wpływu na biznes, ale także na środowisko – powiedział Romain Hansen, wiceprezes Goodyear ds. rozwoju produktów w regionie EMEA.
Wizja Goodyeara dotycząca przyszłości rozwoju opon
Otwarcie Centrum Symulacyjnego to kolejny element długoletniej strategii odpowiedzialności korporacyjnej Goodyear, polegającej na dbałości o zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo i wydajność opon. Wykorzystanie symulowanych testów jazdy pozwala na zredukowanie liczby opon próbnych i przyspieszenie procesu produkcyjnego dzięki zmniejszeniu zapotrzebowania na testy fizyczne. Umożliwia to również Goodyearowi uzyskanie pierwszej homologacji dla wszystkich opracowywanych opon przy tylko jednej fizycznej iteracji. W przyszłości jedna fizyczna iteracja pozwoli zaoszczędzić średnio 13 000 opon i 97 500 km.
Ekspansja projektu, po uruchomieniu trzy lata temu pierwszego Centrum Symulacji w Akron, jest dowodem na zaangażowanie Goodyeara w kształtowanie przyszłości mobilności. Począwszy od pierwszej udanej współpracy z Maserati przy produkcji opon dla modelu Gran Turismo 2023, Centra Symulacji pracują nad „szytymi na miarę” oponami dla producentów OEM na całym świecie.
Źródło: Informacja prasowa