Turbodoładowany silnik benzynowy w Mazdzie CX-9

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Los Angeles, Mazda zaprezentowała nowy model CX-9. Do napędu tego samochodu posłuży nowo opracowany silnik benzynowy SKYACTIV-G 2,5T z turbodoładowaniem.

Nowa jednostka napędowa SKYACTIV-G 2,5T jest najmocniejsza z oferty Mazdy. W odmianie na rynek północnoamerykański rozwija moc 250 KM i 420 Nm.  Nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania, oparty jest na wolnossącej odmianie SKYACTIV-G 2,5 oferowanym w modelach Mazda CX-5 i Mazda 6. Jak podkreśla producent, objętość jednostki napędowej została zoptymalizowana, a nie zmniejszona, dzięki czemu został wyeliminowany problem tzw. turbodziury.

Inżynierowie Mazdy opracowali również system Dynamic Pressure Turbo, czyli turbosprężarkę, w której przez zmienną pulsację spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika, osiąga się maksymalną wydajność.

Na początku turbodoładowany silnik będzie dostępny jedynie w Mazdzie CX-9. Koncern oczekuje, że 80% sprzedaży modelu (50 tys. egz. rocznie) będzie przypadało na Amerykę Północną. Niestety samochód ten nie jest przewidziany dla Europy.

Źródło: Mazda