Toyota Central Europe przenosi się do Warszawy

Toyota Motor Poland zmienia nazwę na Toyota Central Europe i staje się nową centralą regionu Europy Środkowej, która będzie nadzorować całą działalność biznesową marek Toyota i Lexus na rynkach: Polski, Węgier, Czech i Słowacji. Na czele spółki stanie dr Jacek Pawlak.

Toyota Motor Europe ogłosiła, że integruje działalność w zakresie sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej na czterech rynkach Europy Środkowej. Dotychczasowi dystrybutorzy w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech – Toyota Motor Poland (TMP) i Toyota Central Europe (TCE) – będą teraz koordynowały działalność na tych rynkach marek Toyota i Lexus pod wspólną nazwą Toyota Central Europe. Od 1 kwietnia 2022 roku siedziba Toyota Central Europe została przeniesiona z Budapesztu do Warszawy. Jej prezesem pozostaje dr Jacek Pawlak, który dotychczas łączył funkcje szefa TMPL i TCE. – Od 2015 do 2021 roku dawna Toyota Central Europe osiągnęła niemal trzykrotny wzrost łącznej sprzedaży w Słowacji, Czechach i na Węgrzech, a średni udział w tych rynkach wzrósł ponad dwukrotnie. Gratuluję Jackowi Pawlakowi i jego zespołowi tych osiągnięć, oraz tego, że pod jego kierunkiem region Europy Środkowej stał się jednym z największych rynków Toyoty i Lexusa w Europie. Jestem przekonany, że nowa, większa Toyota Central Europe stanie się wzorem udanej konsolidacji regionalnej w TME – powiedział Tom Fux, wiceprezes ds. sprzedaży Toyoty i Lexusa w Toyota Motor Europe.

Warto przypomnieć, że dr Jacek Pawlak jest pierwszym Polakiem na stanowisku prezesa Toyoty w naszym kraju. Funkcję tę pełni od 2012 roku, a w 2016 roku objął też stanowisko prezesa spółki Toyota Central Europe.

Integracja przedstawicielstw Toyoty w naszych czterech krajach czyni obszar Europy Środkowej jednym z największych rynków sprzedaży i obsługi samochodów Toyoty w Unii Europejskiej. Wypracowane w ostatnich latach schematy współpracy pozwolą pokazać potencjał TCE w regionie i wykorzystać te atuty. Nowe, znacznie większe przedstawicielstwo będzie mogło dobitniej akcentować własne stanowisko w Europie. Zmiany te przyniosą zauważalne korzyści naszym klientom, którzy otrzymają samochody Toyoty i Lexusa w wersjach wyposażenia i z ofertą finansowania jeszcze lepiej dostosowanymi do lokalnych potrzeb” – tłumaczy dr Jacek Pawlak.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *