Tak wygląda Renault Captur po face liftingu

Odświeżony Renault Captur jest kolejnym modelem francuskiej marki zgodnym z jej nową stylistyką, zapoczątkowaną przez Gillesa Vidala, dyrektora designu Renault. Jej wyróżnikiem są napięte linie nadwozia i precyzyjnie dopracowane detale oraz gra świateł i materii, która współtworzy dynamiczny wygląd.

Captur to przykład samochodu z segmentu B, który jest uniwersalny, ma kompaktowe wymiary nadwozia (4,23 m), przestronne wnętrze oraz modułową budowę, by dostosować się do różnych potrzeb klientów. Wysoko umieszczony fotel kierowcy zapewnia łatwe wsiadanie i dobrą widoczność na drogę. Te zalety zadecydowały o błyskawicznym sukcesie handlowym tego auta już w momencie wprowadzenia go na rynek 10 lat temu. W ciągu tego czasu sprzedano pod 2 miliony sztuk Captura w 90 krajach na całym świecie.

Nowy model Renault chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku miejskich SUV-ów, które stanowią dziś 50% segmentu B (i 30% całego rynku samochodowego). Jego atutami są: uniwersalny charakter, dwukolorowe nadwozie, bardzo przestronne i pomysłowe wnętrze, zaawansowane technologicznie wyposażenie. Ale poza tymi klasycznymi zaletami, które są wpisane w geny Captura, nowy model ma też nowe atuty. Nowy design przodu jest bardziej elegancki i zarazem… technologiczny. W górnej części wlotu powietrza do silnika wielokształtne wyprofilowania w połączeniu z kontrastem błyszczącej czerni przezierającej przez ażurowe pionowe elementy tworzą ciekawą grę światłocieni. Estetyka nadwozia i wnętrza, zdecydowanie bardziej wyrazista, tworzy w nowej wersji esprit Alpine niepowtarzalne połączenie elegancji i sportowego charakteru. Nowe tapicerki i ekrany na desce rozdzielczej sprawiają, że wnętrze Captura jest bardziej atrakcyjne. Dostępny, w zależności od wersji, system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google oferuje najbardziej zaawansowane technologie Android Automotive 12, które po raz pierwszy są dostępne w samochodzie z segmentu B. Nowa architektura systemów elektronicznych zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki systemom wspomagania najnowszej generacji, takim jak predykcyjny system jazdy w trybie hybrydowym czy Active Driver Assist, który umożliwia jazdę autonomiczną poziomu 2.

W zależności od kraju Renault Captur po face liftingu może być napędzane jednym z pięciu silników:

Benzynowe:

– 3-cylindrowy silnik 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, z 6- stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km.

– 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km.

– 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, z automatyczną skrzynią biegów typu EDC. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km.

LPG:

– Silnik 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów Zużycie paliwa: 6,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG.

E-Tech full hybrid:

– 4-cylindrowy silnik 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, z automatyczną kłową skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 4,7–4,9 l/100 km.

Aby zapewnić większą przyjemność jazdy i bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, zmodyfikowano układ jezdny i kalibrację wspomagania układu kierowniczego. Dostępny w zależności od wersji system Extended Grip zapewnia optymalny napęd w różnych warunkach drogowych.

Zmodernizowany Renault Captur jest produkowany w zakładzie w Valladolid, podobnie jak poprzednie generacje tego modelu. Auto pojawi się w sprzedaży w Europie już w kwietniu tego roku.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *