Światowa premiera nowego Volkswagena Passata Varianta

Volkswagen oficjalnie zaprezentował Passata dziewiątej generacji. Ten popularny także w Polsce model produkować będzie zakład zlokalizowany na Słowacji, a co ciekawe, w ofercie zabraknie wersji nadwoziowej sedan.

W nowym modelu nacisk położono na dopracowanie nadwozia pod względem aerodynamicznym, wydajne silniki, wysoką jakość wykończenia, a całości dopełnia szereg nowych technologii. Już za kilka dni samochód zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na targach IAA Mobility w Monachium (5-9 września). Nowy Passat z nadwoziem kombi wejdzie na rynek w pierwszym kwartale 2024 roku. Warto dodać, że do tej pory sprzedano ponad 34 mln egzemplarzy Passata, co oznacza, że jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena po Golfie.

Tylko kombi

Co ciekawe, Passat dziewiątej generacji sprzedawany będzie w Europie wyłącznie w odmianie kombi. Wersja ta została zaprojektowana przez inżynierów spółki Skoda Auto równolegle z nowym modelem Superb. Auto zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej dla pojazdów mających silnik umieszczony poprzecznie, która w nomenklaturze Volkswagena nosi nazwę MQB Evo.

Gdy spojrzymy na nadwozie nowego Passata od razu wiemy, że to właśnie ten model. Wydaje się znany, a jednak jest zupełnie nowy. Z każdej perspektywy. Do wyboru są trzy źródła napędu typu hybrydowego, w tym plug-in, a także pięć doładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych. Szczególnie wysoki komfort jazdy w doskonale wyciszonym nadwoziu będzie w odmianach z opcjonalnym, adaptacyjnym zawieszeniem DCC Pro i nowymi fotelami ergoActive z pneumatycznym masażem. Obsługa wskaźników Digital Cockpit została całkowicie zmieniona, a jeśli kierowca tego zechce, nowy Passat Variant może także samodzielnie parkować czy pokonywać dłuższe dystanse w trybie częściowo automatycznej jazdy, dzięki systemom asystującym.

Kombi niemieckiej marki otrzymało lepsze niż dotychczas materiały wykończeniowe oraz skuteczniejsze wygłuszenie kabiny pasażerskiej, co przełoży się oczywiście na komfort podróżowania. W zależności od pozycji oparcia kanapy bagażnik nowego Passata zapewnia od 690 do maksymalnie nawet 1920 l.

Nowe silniki

Do napędu przewidziano 2 całkowicie nowe hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 i 272 KM. W połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Dzięki temu nowy Passat może być używany na co dzień jak samochód elektryczny. Ważną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW zamiast poprzednich 3,6 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat Variant eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Ponadto połączenie silnika elektrycznego i nowego silnika benzynowego turbo (1.5 TSI evo2) ma zapewnić zasięg na poziomie około 1000 km.

Nowością w Passacie jest również napęd mild hybrid eTSI o mocy 150 KM, który przekształca energię kinetyczną w elektryczną i umożliwia tzw. „żeglowanie” bez użycia silnika spalinowego. Gamę jednostek napędowych uzupełniają 2 silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM oraz 3 jednostki wysokoprężne 2.0 TDI o mocy 122, 150 i 193 KM (wszystkie turbodoładowane). Do standardowego wyposażenia wszystkich odmian nowego Passata należy automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Warianty o mocy 193 i 265 KM są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła 4MOTION.

Więcej na temat nowego Volkswagena Passata Varianta napiszemy pod koniec września, kiedy to odbędzie się polska premiera tego modelu.

(red) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *