Stacje ładowania Powerdot będą dostępne w aplikacji mobilnej, z której korzysta 30 tysięcy użytkowników. Aplikacja Elocity umożliwia wygodne wyszukiwanie stacji, sprawdzenie ich mocy oraz dostępnych złączy. Za jej pomocą można też uruchomić urządzenie oraz dokonać płatności.
– Łatwy dostęp do usługi ładowania, a także otwartość na wszystkich użytkowników aut elektrycznych to filary strategii Powerdot w Polsce i w Europie. Nie wiążemy osób chcących naładować auto na stacji Powerdot żadnymi umowami czy abonamentami, umożliwiając jednocześnie korzystanie z naszych stacji abonentom innych dostawców usługi ładowania. Wyprzedzając regulacje unijnego programu „Fit for 55”, umożliwiamy różne metody płatności, np. kartą płatniczą na terminalu czy kodem QR – wyjaśnia Grigriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Realizując powyższą strategię, Powerdot nie rozwija własnej aplikacji mobilnej, dąży natomiast do tego, aby jego stacje były łatwo dostępne dla jak największej liczby użytkowników korzystających, na zasadzie roamingu, z różnych aplikacji mobilnych istniejących na rynku. – Dzięki współpracy z Elocity nasze stacje są widoczne dla użytkowników aplikacji tego dostawcy, z której korzysta 30 tysięcy osób – zauważa Grigoriy Grigoriev. Obecnie w aplikacji Elocity widocznych jest ok. 700 stacji różnych operatorów.
Aplikacja Elocity umożliwia wyszukanie stacji Powerdot, sprawdzenie ich mocy, a także dostępnych złączy. Za jej pomocą można uruchomić usługę ładowania, a także dokonać płatności na warunkach obowiązujących użytkowników aplikacji. Alternatywnie użytkownik może uruchomić stację na przykład kodem QR i wybrać płatność według cennika Powerdot, bądź kartą RFiD lub aplikacją innego dostawcy.
– Cieszy nas szybki rozwój infrastruktury ładowania, której operatorzy biorą pod uwagę komfort użytkowników. Mam na myśli zarówno szeroki wachlarz płatności za ładowanie, jak i dużą moc stacji. Jako Elocity z dumą służymy swoim doświadczeniem i wsparciem technologicznym firmom, które rozwijając swoje usługi w Europie, zdecydowały się także na działalność w Polsce. Szczególnie jeśli są to tak innowacyjni i długofalowo myślący o elektromobilności partnerzy jak Powerdot – mówi Michał Baranowski, CEO Elocity.
Powerdot jest firmą o korzeniach portugalskich, działającą w różnych krajach Europy. W sumie ma już ponad 3000 punktów ładowania i ponad 8000 kolejnych w trakcie budowy. Polska jest dla Powerdot strategicznym rynkiem. Obecnie w naszym kraju Powerdot jest w trakcie budowy ok. 800 stacji ładowania, a ponad 50 urządzeń jest już dostępnych dla użytkowników.
Źródło: Informacja prasowa