Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Po dwóch dekadach bycia oficjalnym głównym partnerem Tour de France, Škoda przedłuża współpracę z organizatorami tego legendarnego wyścigu do 2028 roku. Odnowiona umowa z Amaury Sport Organisation (A.S.O.) obejmuje również Tour de France Femmes avec Zwift oraz 18 innych międzynarodowych imprez kolarskich, w tym 5 wyścigów wyłącznie dla kobiet. Obaj partnerzy podkreślają swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, podejmując kroki w kierunku dalszej elektryfikacji floty pojazdów wykorzystywanych we wszystkich zawodach sportowych.

Wspieranie misji wiodącego na świecie organizatora wyścigów A.S.O. jest dla nas zaszczytem i przywilejem. W końcu zaczynaliśmy prawie 130 lat temu jako firma produkująca rowery, a kolarstwo jest dziś pasją wielu naszych klientów, którzy eksplorują codzienność na dwóch kółkach. Od 20 lat jesteśmy głównym partnerem i dostawcą samochodów dla Tour de France, więc logiczne jest, że teraz rozszerzamy naszą współpracę i wspieramy rosnące portfolio imprez – zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, profesjonalistów i amatorów. Chcemy pomóc A.S.O. i społeczności kolarskiej inspirować ludzi do osiągania indywidualnych celów, pracy zespołowej i uczciwości – mówi Klaus Zellmer, CEO Škoda Auto.

Kontynuując współpracę z A.S.O. i Tour de France, Škoda potwierdza swój silny związek z kolarstwem i jego fanami. Tour de France to najchętniej oglądany wyścig tej dziedziny sportu na świecie. W 2023 roku w samej Europie przyciągnął prawie 150 milionów widzów. Ta wyjątkowa oglądalność przynosi ogromne korzyści naszym produktom, co pozwala wzmocnić pozycję Škody jako kluczowego patrona kolarstwa i uczcić dziedzictwo marki – tłumaczy Martin Jahn, członek zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.

Škoda wesprze 20 międzynarodowych zawodów kolarskich

Współpraca z organizatorami imprez sportowych A.S.O., Unipublic i GFR1 obejmuje zawody kolarskie zarówno mężczyzn jak i kobiet, w tym La Vuelta w Hiszpanii, belgijskie klasyki La Flèche Wallonne i Liège-Bastogne-Liège i inne. Na mocy umów podpisanych przez dyrektora generalnego A.S.O. Yanna Le Moënnera, dyrektora Tour de France Christiana Prudhomme’a, dyrektora ds. mediów i partnerstwa Juliena Goupila, CEO Škoda Auto Klausa Zellmera oraz członka zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu Martina Jahna, Škoda Auto i A.S.O. podkreślają swoje zaangażowanie w zrównoważoną mobilność.

Zelektryfikowana flota pojazdów na wszystkie wyścigi

Škoda Auto i A.S.O. zobowiązały się do elektryfikacji flot pojazdów przeznaczonych na wszystkie wyścigi objęte umowami. Organizatorzy imprez kolarskich będą mieli do dyspozycji nawet do 250 w pełni elektrycznych lub hybrydowych modeli Škody. W tym roku marka wspiera Tour de France już po raz 21. W pełni elektryczny model Enyaq oraz Superb, będący hybrydą typu plug-in, posłużą jako „czerwone samochody” – mobilne centra dowodzenia dla organizatorów i dyrektora wyścigu Christiana Prudhomme’a. Dodatkowo, producent będzie sponsorem zielonej koszulki dla lidera klasyfikacji punktowej i ponownie wykona kryształowe trofea dla zwycięzców.

Škoda kontynuuje również współpracę z Tour de France Femmes avec Zwift. Od pierwszej edycji w 2022 roku Škoda zapewnia flotę pojazdów, sponsoruje zieloną koszulkę i projektuje trofeum dla zwycięzcy klasyfikacji punktowej.

Wyścigi kolarskie w aplikacji mobilnej

Rozszerzając swoje zaangażowanie z wydarzeń na żywo na media cyfrowe, Škoda wspiera aplikacje mobilne na Tour de France i La Vuelta. Zapewniają one fanom aktualizacje na żywo czy przegląd codziennych zmagań. Dodatkowo, strona https://www.welovecycling.com/pl/ oferuje wiele treści związanych z kolarstwem.

Warto przypomnieć, że założyciele marki – Václav Laurin i Václav Klement, rozpoczęli historię sukcesu firmy w 1895 roku od produkcji rowerów w Mladá Boleslav. Z tego powodu to właśnie ta dziedzina sportu zajmuje centralny punkt strategii sponsorskiej firmy.

(red) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *