Renault zwiększa udział w rynku i po ośmiu miesiącach roku zajmuje piąte miejsce wśród marek motoryzacyjnych w Polsce. Rośnie sprzedaż samochodów osobowych (o 26%), a na rynku samochodów dostawczych Renault nieprzerwanie zajmuje pierwsze miejsce, z imponującym wynikiem 8666 zarejestrowanych aut.
Aktualnie francuski producent plasuje się na piątej pozycji w sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych w Polsce, z liczbą 19 797 zarejestrowanych aut od stycznia do sierpnia 2023 roku, co daje marce 5,6% udziału w rynku.
Renault Megane E-Tech 100% electric znajduje się w TOP3 w segmencie hatchback samochodów elektrycznych w Polsce, z wynikiem 251 zarejestrowanych aut w okresie od stycznia do sierpnia. Według importera, rośnie sprzedaż tego modelu do firm i instytucji. W tym roku podpisano już m.in. kontrakt na dostawę 46 aut Gminie Miejskiej Kraków, a 24 samochody zamówiła firma GLS.
Największą popularnością w ofercie samochodów osobowych marki Renault cieszy się Captur. Klienci indywidualni stanowią ponad połowę nabywców tego modelu. Najpopularniejsza jest wersja techno TCe 100 LPG. Renault Captur osiągnęło w segmencie małych SUV-ów wynik 2 516 zarejestrowanych sztuk od początku roku do końca sierpnia. W okresie lipiec-sierpień o 8% wzrosła też sprzedaż hybrydowej wersji Renault Captur.
W sierpniu 9-procentowy wzrost zarejestrowanych samochodów, w stosunku do lipca, odnotowało Renault Austral. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku Austral osiągnął sprzedaż na poziomie 875 aut. Renault Clio znalazło się w TOP4 w segmencie B, z liczbą 2 361 zarejestrowanych samochodów. Jest to wynik jeszcze sprzed pojawienia się w sprzedaży Nowego Clio.
W segmencie minibusów pierwsze miejsce zajmuje Renault Trafic Passenger z liczbą 2 015 nowo zarejestrowanych aut w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku. W ubiegłym roku model osiągnął najwyższy wynik sprzedaży z udziałem 32%.
Renault nie opuszcza pierwszego miejsca na podium segmentu LCV (samochody dostawcze), z największą liczbą zarejestrowanych modeli – dominuje Renault Master, TOP2 w segmencie minivanów należy do Renault Trafic.
W okresie od stycznia do sierpnia 6 771 Master znalazł kupujących. Model ten znajduje się na szczycie rankingu samochodów dostawczych do 3,5 t od 2018 roku. Renault Trafic ponownie uplasowało się na drugim miejscu w segmencie średnich furgonów, z liczbą 846 zarejestrowanych aut w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku. Z taką samą lokatą Trafic zakończył także rok 2022.
W segmencie małych furgonetek wzrost sprzedaży w sierpniu zanotowało Renault Express Van (o 45% w stosunku do lipca tego roku), zajmując drugie miejsce w swoim segmencie. W okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku Express Van znalazł 883 nabywców. Dzięki nowej ofercie cenowej wprowadzonej na ten model (od 69 900 zł netto), Renault liczy na jeszcze lepszą pozycję na rynku na koniec roku.
Marka potwierdziła również mocną, niezagrożoną przez ostatnich 14 lat pozycję na rynku samochodów modyfikowanych, sprzedając 5 804 auta w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku, w tym najwięcej modeli Master (3 855) oraz Trafic (1 851). Udział Renault w podsegmencie podwozi do zabudowy w okresie od stycznia do sierpnia wyniósł 43%. Wśród rodzajów zabudów największym zainteresowaniem klientów cieszyła się tradycyjnie tzw. międzynarodówka, czyli zabudowa z plandeką (36%). Inne typy zabudowy chętnie wybierane przez nabywców to: dostosowanie auta do przewozu osób z niepełnosprawnością (29%), zabudowa typu kontener (14%) oraz zabudowa ze skrzynią otwartą, wariant brygadowy i warsztat.
Źródło: Informacja prasowa