Należący do Grupy Auto Fus – Rolls-Royce Motor Cars Warszawa oficjalnie zaprezentował w Polsce model Spectre – pierwszy elektryczny samochód w historii tej ultraluksusowej brytyjskiej marki. Prace nad nim trwały niemal 6 lat i trzeba przyznać, że efekt jest zjawiskowy.
Pojawienie się informacji o pierwszym w pełni elektrycznym Rolls-Royce w 2021 roku było dla wszystkich szokiem, ale równocześnie ważnym momentem w historii producenta z Goodwood. Od tego czasu Spectre odbył niezwykłą podróż i odbył bardzo rygorystyczny program testów, który obejmował ponad 2,5 miliona kilometrów. Inżynierowie spędzili 50 tys. godzin w fotelu kierowcy, aby przeanalizować i dopracować właściwości jezdne samochodu.
Spectre to czteromiejscowy Ultra-Luxury Electric Super Coupé z jedną parą drzwi, które otwierają się pod wiatr (Canadel doors). To najbardziej aerodynamiczny model Rolls-Royce’a w historii – współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,25 Cd. To dlatego również słynna figurka Spirit of Ecstasy została nieco zmieniona, nie tylko pod kątem wizualnym, ale także lepszej aerodynamiki. Nie mogło tu też zabraknąć ogromnego grilla. W samochodzie elektrycznym nie jest on potrzebny, ale pełni tu funkcję ozdobną – podświetlają go 22 LED-y.
Wnętrze również robi ogromne wrażenie. Jest luksusowe, a deska rozdzielcza wykonana została z jednego kawałka drewna. Podobnie jak drzwi z dostępnym na zamówienie panelem Canadel zamontowanym pod kątem 55 stopni. Nad głowami mamy z kolei znany z innych modeli tej legendarnej marki – Bespoke Starlight Headliner, czyli 4796 punktów oświetlenia imitujących… gwiazdy.
Układ napędowy o mocy 585 KM i momencie obrotowym 900 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Nieźle jak na auto ważące 2975 kg. Akumulator trakcyjny, znajdujący się pod podłogą, waży niemal 700 kg, ale jego pojemność nie została oficjalnie podana. Według WLTP Spectre ma zapewnić 520 km zasięgu. Jeżeli chodzi o wymiary, to nowy Rolls ma długość 5453 mm, szerokość 2080 mm, wysokość 1559 mm, a jego rozstaw osi wynosi 3210 mm. Auto wyposażono w 23-calowe felgi.
W gamie modelowej tej brytyjskiej firmy, Spectre jest drugim najdroższym samochodem. Jego cena to około 2,5-2,7 mln złotych, czyli więcej niż w przypadku SUV-a Cullinan, ale mniej od topowej limuzyny Phantom.
Pierwsze egzemplarze modelu Spectre trafią do klientów w czwartym kwartale tego roku.
Jolanta Stypułkowska/TSz.