Renault nadal liderem sprzedaży aut dostawczych w Polsce. Rośnie sprzedaż modeli zelektryfikowanych

Podczas spotkania dla mediów w Warszawie, Renault Polska podsumowało 2022 rok i przedstawiło plany na najbliższe 12 miesięcy. Wśród nich jest m.in. rozwój gamy modeli zelektryfikowanych i utrzymanie pozycji lidera rynku w segmencie samochodów dostawczych.

W 2022 r. w Polsce zarejestrowano 27 490 samochodów osobowych i dostawczych Renault, co dało francuskiej marce 5 miejsce na naszym rynku. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (HEV, PHEV, BEV) marki Renault zwiększyła się dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2021, dzięki czemu modele z gamy E-Tech mają już 12% udziału w miksie produktowym. Po raz trzeci z rzędu Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych W minionym roku zarejestrowano 12 933 dostawczaków Renault, co odpowiada 20,8% udziału w rynku. Warto dodać, że Renault od 14 lat pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce. W 2022 roku zabudowano 8 890 pojazdów na podwoziach Renault.

Clio nadal najpopularniejsze

Najchętniej wybieranym modelem osobowym pozostało Clio (3 143 egz.), a kolejnym jest Arkana, którego wydano 2 844 szt. (37% sprzedaży stanowią wersje hybrydowe). Z kolei Renault Captur znalazło się w TOP5 sprzedaży do klienta indywidualnego (2 762 egz.). Łącznie w 2022 r. sprzedano 14 557 samochodów osobowych Renault, udział marki w rynku wyniósł 3,5%. Renault znalazło się w TOP7 w sprzedaży samochodów osobowych do klienta indywidualnego (awans o jedno miejsce w porównaniu z rokiem 2021).

Renault zajmuje trzecie miejsce w sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie i drugie w sprzedaży modeli hybrydowych na Starym Kontynencie. Wyniki w Polsce pokazują, że dwukrotnie wzrosła sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (HEV, PHEV, BEV) marki Renault. Udział gamy Renault E-Tech w miksie produktowym marki wynosi 12 proc. Aktualnie firma oferuje szeroką gamę osobowych aut elektrycznych i hybrydowych, na którą składają się w pełni elektryczne ZOE E-Tech electric i Megane E-Tech electric oraz samochody hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Megane Grandtour E-Tech plug-in hybrid, Arkana E-Tech full hybrid.

Król dostawczaków

Po raz trzeci z rzędu Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. W ubiegłym roku zarejestrowano 12 933 pojazdy dostawcze Renault, co odpowiada 20,8 proc. udziału w rynku. Renault Master utrzymało pozycję lidera w swoim segmencie i na całym polskim rynku aut dostawczych do 3,5 tony. W roku 2022 zarejestrowano 10 096 egzemplarzy tego modelu. Liderem segmentu minibusów był model Trafic Passenger z udziałem w rynku w wysokości 32 proc. W segmencie średnich furgonów Trafic zajmuje drugie miejsce, natomiast w segmencie furgonetek Renault Express Van zajmuje trzecią lokatę.

W zeszłym roku podwoiliśmy sprzedaż samochodów zelektryfikowanych i chcemy utrzymać ten trend. Rośnie też nasza sprzedaż do klienta indywidualnego. Renault pozostaje również liderem na rynku samochodów dostawczych i samochodów modyfikowanych w Polsce, a Renault Master jest liderem w swoim segmencie. Nasza sieć dealerska została uznana najlepszą siecią w Polsce – mówi Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.

Utrzymać pozycję

Jeżeli chodzi o plany Renault na 2023 rok, to marka zamierza utrzymać pierwszą pozycję na rynku samochodów dostawczych oraz w segmencie zabudów. Renault chce też zwiększać sprzedaż aut klientom indywidualnym, tak by zająć na koniec tego roku szóstą pozycję w tej kategorii (byłby to awans o jedną pozycję). W samochodach osobowych Renault chciałaby utrzymać wywalczoną w ubiegłym roku piątą lokatę w rankingu. Co jeszcze? – Planujemy umocnienie naszej marki w segmencie C dzięki nowemu modelowi Renault Austral i jego wersji full hybrid, która zostanie wprowadzona do sprzedaży jeszcze w tym roku – zapowiada Tomasz Mróz. Zgodnie z planami marki, 33 proc. sprzedaży samochodów osobowych mają stanowić modele zelektryfikowane (gama E-Tech).

Spadek sprzedaży na światowych rynkach

Na całym świecie marka Renault sprzedała w 2022 roku 1 mln 467 tysięcy samochodów, czyli o 9,4 proc. mniej niż w roku poprzednim. Poważny wpływ na ubiegłoroczne wyniki miało wycofanie się francuskiego producenta z rynku rosyjskiego, co oczywiście nastąpiło po agresji Moskwy na Ukrainę (w 2021 roku Renault sprzedało w Rosji 132 tysiące aut). Najwięcej, bo blisko 336 tys. pojazdów producent sprzedał na rodzimym, francuskim rynku. Rezultat ten był o 15 proc. gorszy od wyniku z 2021 roku. Polska z 27 303 sprzedanymi samochodami była dla Renault 14 rynkiem na świecie.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *