Nowa Škoda Kodiaq także w wersji Sportline

Druga generacja modelu Kodiaq jest rozwinięciem udanej koncepcji poprzednika, który okazał się prawdziwym rynkowym hitem. Nowy model zadebiutuje na rynku przyszłym roku, ale już teraz Škoda zapowiada wersję Sportline, mającą stanowić połączenie sportowego stylu z przestronnością SUV-a.

Kodiaq pierwszej generacji zadebiutował w 2016 roku i od początku cieszył się sporą popularnością. Przez cały okres sprzedaży klientów znalazło łącznie około 800 tys. samochodów, z czego około 40% nabywców wybrało wersję siedmiomiejscową, a model z napędem 4×4 stanowi przeszło połowę wszystkich sprzedanych egzemplarzy.

Teraz pokazano Škodę Kodiaq Sportline drugiej generacji. Ma to być model skierowany do klientów pragnących wyróżnić się na drodze w samochodzie budzącym emocje, z ciekawym designem, przestronnym wnętrzem oraz najnowocześniejszymi systemami asystującymi.

Charakterystyczny wygląd i detale

Kodiaq Sportline z pewnością nie umknie uwadze innych użytkowników dróg. Charakterystyczny, dynamiczny wygląd modelu wyróżnia się masywnym przodem i licznymi błyszczącymi, czarnymi akcentami. Oprócz ramy osłony chłodnicy, obudów lusterek zewnętrznych, ram okiennych, relingów dachowych i tylnego dyfuzora, na czarno po raz pierwszy pomalowano także cały słupek D.

To rozwiązanie zapewnia płynne połączenie pomiędzy przyciemnionymi szybami pakietu Sunset. Nadwozie zdobią eleganckie, czarne logo marki na masce oraz napis „Škoda” i oznaczenie modelu na tylnej klapie. Przedni i tylny zderzak oraz listwy progowe pomalowano w kolorze nadwozia, a 19-calowe obręcze ze stopów lekkich, dostępne wyłącznie w tej wersji modelu, mają polerowane wykończenie w kolorze antracytowym. Opcjonalnie dostępne są 20-calowe obręcze z matowymi, czarnymi osłonami Aero. To wszystko sprawia, że nowy SUV marki szczególnie przypadnie do gustu entuzjastom sportowej stylizacji nadwozia.

Wnętrze z kontrastowym wykończeniem

Charakterystyczne, ciemne wnętrze drugiej generacji SUV-a wykonano w wersji Sportline Design Selection. Składają się na nią sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, czarna tapicerka z mikrofibry Suedia z rzucającymi się w oczy, kontrastowymi przeszyciami oraz ozdobne listwy na desce rozdzielczej i we wstawkach drzwi. Škoda Kodiaq Sportline drugiej generacji jest wyposażona w 3-ramienną, wielofunkcyjną kierownicę sportową, którą ozdobiono plakietką. Podobnie jak w innych modelach z tej serii, 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników (Virtual Cockpit) uzupełniono o standardowy, centralny 10-calowy ekran systemu Infotainment. Po wejściu do pojazdu wyświetla on logo powitalne Sportline. Większy, 13-calowy wyświetlacz systemu Infotainment jest dostępny opcjonalnie w ramach pakietu Technology 13”.

SUV na każdą drogę

Bogate wyposażenie standardowe odmiany Sportline obejmuje reflektory Top Led Matrix z animowanym efektem powitalnym i funkcją doświetlania zakrętów, a także tylne światła Top Led. Oprócz efektu powitalnego oferują one dynamiczne kierunkowskazy i są wyposażone w czerwony pasek dekoracyjny pomiędzy tylnymi lampami. W standardzie dostępna jest także elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika.

Opcjonalnie model oferuje udoskonaloną dynamiczną kontrolę podwozia DCC Plus z ulepszonym zakresem regulacji. Wersję Sportline można zamówić ze wszystkimi układami napędowymi oferowanymi dla drugiej generacji modelu Kodiaq, w tym z napędem hybrydowym typu plug-in.

Bardziej ekologiczny

Škoda Kodiaq drugiej generacji prezentuje wszechstronną gamę nowoczesnych i wysoce wydajnych silników, zarówno w wersjach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Model jest po raz pierwszy dostępny także w wersji hybrydowej typu plug-in o mocy systemowej 150 kW (204 KM) i zasięgu ponad 100 km w trybie całkowicie elektrycznym w cyklu WLTP. Technologia miękkiej hybrydy jest dostępna w podstawowym silniku 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Gamę uzupełniają jednostka benzynowa 2.0 TSI o mocy 150 kW (204 KM) i dwa diesle 2.0 TDI o mocy odpowiednio 110 kW (150 KM) i 142 kW (193 KM). Najwyższe w gamie silniki benzynowe i diesla są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła i wszystkie współpracują ze skrzynią biegów DSG.

Źródło: Informacja prasowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *