Nissan zmienia system obsługi klienta na dużą skalę

Nissan przeprowadzi jeden z najszerszych w branży programów transformacji systemu obsługi klienta. Program ma zapewnić spójność obsługi serwisowej w całej Europie. Będzie też polegał na modernizacji 2500 placówek dealerskich.

Plan otrzymał nazwę Obietnica Nissana, a jego cztery podstawowe punkty to: bezpłatny samochód zastępczy, bezpłatna kontrola stanu pojazdu, najwyższa jakość w najlepszej cenie (dostosowanie cen serwisu) oraz pomoc drogowa Nissan Assistance przez cały czas eksploatacji pojazdu.

Częścią programu jest wdrażaniem nowej koncepcji sprzedaży detalicznej w placówkach dealerskich. System był sprawdzany pilotażowo w oddziałach marki w Oksfordzie i Moskwie. Obecnie modernizację przechodzi 125 placówek w całej Europie. Do końca marca 2016 roku nowa koncepcja ma objąć 450 placówek. Cała sieć dealerska, licząca 2500 punktów, ma przejść transformację do 2018 r.

– Nissan z zadowoleniem przyjmuje rolę lidera modernizacji koncepcji sprzedaży i obsługi detalicznej zarówno w kontaktach bezpośrednich, jak i przez Internet – mówi Guillaume Cartier, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe. – Zgodnie z nią klient jest najważniejszym adresatem wszystkich naszych działań. Internet zrewolucjonizował sposób, w jaki ludzie poszukują informacji o samochodach i dokonują zakupu, zwiększając otwartość rynku i zmuszając producentów do przeformułowania procedur interakcji z klientami.

– Inicjatywy w ramach budowania nowego doświadczenia klienta Nissana ponownie wysuwają na pierwszy plan takie aspekty postrzegania marki i jej produktów jak stylistyka, interaktywność, zaufanie i technologia. Takie podejście zrewolucjonizuje doświadczenie związane ze sprzedażą i obsługą detaliczną zarówno w wymiarze fizycznym, jak i cyfrowym – dodaje Cartier. – Jakość i zaufanie to główne atuty marki Nissan. Uważamy, że wszyscy klienci, niezależnie od miejsca zamieszkania, powinni być obsługiwani według tych samych standardów. Cieszymy się z pierwszych efektów realizacji tych inicjatyw i w 100% podtrzymujemy nasze zobowiązanie, że klienci kupujący nowe samochody oraz posiadacze pojazdów marki Nissan mogą być pewni absolutnej przejrzystości naszej oferty i zasad obsługi klienta – mówi starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe.