Nadchodzi bezemisyjny Range Rover Electric

Range Rover szykuje się do premiery oraz przyjmowania zamówień na nowy, w pełni elektryczny model luksusowego SUV-a. Auto ma zapewnić osiągi oraz możliwości terenowe porównywalne z flagowym Range Roverem V8, natomiast architektura 800 V umożliwi szybkie ładowanie na publicznych stacjach.

Range Rover Electric został zbudowany w oparciu o elastyczną i modułową architekturę Modular Longitudinal Architecture i będzie produkowany w całości w Wielkiej Brytanii.

Od chwili wprowadzenia do sprzedaży w 2021 roku Range Rover najnowszej generacji stał się budzącą pożądanie ikoną. Na całym świecie obserwujemy najwyższy poziom popytu ze strony klientów w naszej 53-letniej historii. Ze względu na tę bezprecedensową historię sukcesu, otwieramy teraz oficjalną listę oczekujących, aby nasi klienci mogli znaleźć się wśród pierwszych osób, które złożą zamówienie w przedsprzedaży na najbardziej oczekiwanego Range Rovera ostatnich czasów. Wyznaczamy nową erę dla marki Range Rover: wyjątkowy luksusowy SUV jest teraz dostępny w wersji całkowicie elektrycznej” – mówi Geraldine Ingham, dyrektor zarządzająca Range Rovera.

Ogłaszając kolejny etap na drodze do nowoczesnej, luksusowej elektryfikacji, pierwszy w pełni elektryczny pojazd Range Rovera wzmocni siłę marki. Jego wzorowy brytyjski design pozostaje niezwykle charakterystyczny i niezmienny, a jego możliwości dotarcia w każde miejsce zapewnią, że holowanie, brodzenie i technologie terenowe przewyższają możliwości jakikolwiek innego luksusowego, elektrycznego SUV-a.

„Jesteśmy na dobrej drodze do stworzenia najcichszego i najbardziej wyrafinowanego Range Rovera, jakiego kiedykolwiek wyprodukowano. Magiczne cechy, które leżą u podstaw sukcesu Range Rovera, pozostają niezmienione: ponadczasowy, minimalistyczny design, wyrafinowana kabina i możliwości dotarcia w dowolne miejsce – teraz będą oferowane z zerową emisją spalin z rury wydechowej. I jak pokazuje historia motoryzacji, Range Rover nadal będzie wyznaczał standardy. To pierwsze auto tego typu. Elektryczny, luksusowy SUV, który spełnia wszystkie obietnice Range Rovera. Prawdziwie światowy, luksusowy produkt, niespotykany dotąd w branży. Stworzony w sercu Wielkiej Brytanii Range Rover Electric dołączy do gamy modeli obok miękkiej hybrydy [MHEV] i elektrycznej hybrydy typu plug-in [PHEV], oferując wiele opcji spełniających potrzeby naszych klientów” – mówi Thomas Müller, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktu, JLR.

Range Rover Electric zapewni osiągi porównywalne z flagowym Range Roverem V8 oraz możliwości terenowe opracowane przez ekspertów Land Rovera, co jest znakiem rozpoznawczym marki od powstania Range Rovera w 1970 roku. Obecnie trwają testy prototypu, gdyż inżynierowie opracowują najcichszy i najbardziej wyrafinowany model Range Rovera, jaki kiedykolwiek stworzono, z unikalną konfiguracją aktywnej redukcji hałasu drogowego, innowacyjną konstrukcją dźwiękową i wyjątkowym poziomem komfortu kabiny.

Po roku wirtualnych prac rozwojowych, obejmujących solidny przód auta, analizę systemów wielonadwoziowych uwzględniającą wymagania dotyczące podwozia i brodzenia przy prędkości do 50 km/h, zbudowano pierwsze fizyczne pojazdy. Rozpoczęły się globalne testy drogowe od Szwecji po Dubaj w temperaturach od -40°C do +50°C. Globalny program testów fizycznych został dostosowany do pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu Range Rovera, aby zapewnić wytrzymałość elektrycznego układu napędowego, w tym badanie podwozia, trwałości akumulatora, integralności płyty podłogowej i dynamiki pojazdu pod kątem obniżenia parametrów termicznych.

Nowy Range Rover Electric został zaprojektowany i będzie produkowany w Wielkiej Brytanii w oparciu o elastyczną i modułową architekturę (Modular Longitudinal Architecture) w miejscowości Solihull obok istniejących zelektryfikowanych modeli Range Rovera, a więc miękkiej hybrydy i hybrydy typu plug-in. Po raz pierwszy akumulatory oraz elektryczne jednostki napędowe zostaną zbudowane i zmontowane w nowym Centrum Produkcji Napędów Elektrycznych JLR w Wolverhampton w ramach elektryfikacji marki przed osiągnięciem celów zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2039 roku.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *