Ford Transit Custom i Ranger z udziałem M-Sportu

Ford Pro wprowadzi na rynek nową linię dwóch swoich modeli z logo MS-RT. Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT zostały zaprojektowane i skonstruowane w ścisłej współpracy ze specjalistami z MS-RT – partnerem firmy M-Sport, znanej z przygotowywania rajdowych modeli Forda. Efektem prac jest połączenie wyglądu nawiązującego do sportów motorowych, lepszych właściwości jezdnych z możliwościami transportowymi tych samochodów.

Oba modele MS-RT, bazujące na platformach Transita Custom i Rangera najnowszej generacji, łączą odważny design z technicznymi udoskonaleniami. E-Transit Custom MS-RT wyposażony jest w elektryczny układ napędowy o mocy maksymalnej 285 KM (210 kW), co czyni go najmocniejszym Customem w historii. Obok „ekstremalnego Vana”, szykowany jest także „ekstremalny pick-up” – Ranger MS-RT, 2 dysponujący 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6. Samochód korzysta ze specjalnego zawieszenia, które podnosi jego możliwości na drodze.

Ford Transit Custom MS-RT

Ford Transit Custom MS-RT wyróżnia się stylistyką nadwozia nawiązującą do sportów motorowych, bogatym wyposażeniem wnętrza oraz szeroką gamą układów napędowych, wśród których znajduje się napęd wysokoprężny, hybrydowy plug-in oraz w pełni elektryczny. Dzięki precyzyjnemu dopracowaniu konstrukcji pod kątem zwiększonej efektywności w firmie i zdolności transportowych, model oferuje do 6,8 m3 maksymalnej przestrzeni ładunkowej 5 i do 1199 kg maksymalnej ładowności, nie obniżając przy tym komfortu podróżowania.

Nadwozie zyskało aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, sportowe progi boczne obniżające optycznie sylwetkę pojazdu oraz nową, usportownioną tylną część nadwozia, w tym zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Dodatkowo model wyposażono w tylny spojler, który został skonfigurowany przy użyciu zaawansowanych symulacji komputerowych uwzględniających parametry przepływu powietrza. Wersje z napędem elektrycznym mają dodatkowy pasek świetlny LED między reflektorami.

Pod szerszymi nadkolami zamontowano stworzone specjalnie dla tego modelu antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze niż felgi wersji Sport. Zmniejszają one masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i nowa platforma z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają nie tylko stabilność na drodze, ale także komfort podróżowania.

Jak już wspomnieliśmy, wpełni elektryczny E-Transit Custom MS-RT dysponuje najwyższą mocą maksymalną spośród wszystkich znanych do tej pory wersji Customa, co zawdzięcza silnikowi elektrycznemu o mocy do 285 KM (210 kW) napędzającemu tylne koła. Aby zoptymalizować zużycie energii, wybierane tryby jazdy pozwalają również na poruszanie się z wydatkiem mocy 160 kW w trybie Normal i 100 kW w trybie Eco.

 

Dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Wersja napędzana hybrydą typu plug-in o mocy 232 KM skrywa pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy i akumulator o pojemności 11,8 kWh, oferujący dynamikę i bezemisyjność jazdy w trybie w pełni elektrycznym.

Ford Ranger MS-RT

Bogato wyposażony pick-up jest napędzany potężnym silnikiem wysokoprężnym 3,0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, 8 współpracującym z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i nowym układem napędu na cztery koła e4WD, który jest znany z innych modeli najnowszej linii Rangerów. Bez zmian w stosunku do nowej rodziny Rangerów pozostają wyjątkowa ładowność wynosząca jedną tonę oraz zdolność holowania 3,5-tonowej przyczepy. Zadbano, aby przedni pas nadwozia wersji MS-RT kojarzył się z ekstremalnymi Rangerami, które biorą udział w zawodach po bezdrożach Azji, o czym przypominają drapieżna stylistyka przodu pojazdu z kratą wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i zintegrowanym spojlerem przedniego zderzaka.

Sylwetka auta została obniżona optycznie przez wyprofilowane progi, natomiast z tyłu uwagę zwraca charakterystyczny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Na pokrywie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i spojler, który uzupełnia drugi spojler znajdujący się nad kabiną. Ta wyjątkowa kombinacja spojlerów została poddana symulacjom komputerowym i dostrojona z myślą o ogólnej równowadze aerodynamicznej i poprawie stabilności przy dużych prędkościach.

Duże, 21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 – są to więc największe koła, jakie kiedykolwiek były oferowane w Rangerze. Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, a rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm – idzie za tym lepsza przyczepność i stabilność w zakrętach.

Zawieszenie 10 zostało zaprojektowane tak, aby osiągnąć kompromis pomiędzy sterownością i komfortem. Składają się na nie nowe, twardsze amortyzatory przednie, przestrojone zawieszenie tylne, a całość obniża prześwit o 40 mm. Ranger MS-RT zyskał dzięki temu bardziej sportową sylwetkę, precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach.

Wyróżniające tę linię wnętrze z podwójną kabiną wyposażono w nowe siedzenia z mocniejszymi podparciami bocznymi i oparciami, które nadają kabinie bardziej sportowy charakter, a jednocześnie zwiększają komfort podróżowania. Na przednich i tylnych fotelach zastosowano eko-skórę i zamsz bez domieszek pochodzenia zwierzęcego, z charakterystycznym logo MS-RT i niebieskimi przeszyciami, a z przodu umieszczono emblematy MS-RT.

 

 

Standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny i inteligentny ogranicznik prędkości.

Nowa generacja MS-RT

MS-RT, to skrót od M-Sport Road Technology. Firma wyrosła z partnerstwa między założycielem, Edwardem Daviesem i M-Sport, które trwa od 2015 roku. M-Sport ma długą historię współpracy z Fordem w zakresie projektowania i konstruowania samochodów rajdowych, w tym obecnego Forda Puma Rally1. Przygotowuje także samochody do wyścigów Global Rallycross i GT3.

Zespół specjalistów MS-RT czerpie z dziedzictwa M-Sport w branży sportów motorowych, produkując zmodyfikowane pojazdy szosowe o niepowtarzalnym sportowym charakterze. Warto dodać, że firma już wcześniej przygotowywała usportowione wersje poprzednich generacji modeli Ford Pro: Transita Customa, Transita Connecta i Rangera.

Wersje MS-RT można już zamawiać u dealerów Ford Pro w Europie, a dostawy do klientów rozpoczną się w połowie 2024 roku.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *