Fabryka Stellantis Gliwice, w której przez wiele lat powstawały kolejne generacje Opla Astry, uruchomiła produkcję dużych, elektrycznych samochodów dostawczych. Pierwszym z modeli wyposażonych w akumulatory trakcyjne jest Fiat e-Ducato.
Uruchamiając produkcję modelu e-Ducato, Fiat dołączył do pozostałych marek wytwarzanych w zakładzie w Gliwicach, do których należą: Citroen, Opel, Peugeot i Vauxhall. – Wraz z uruchomieniem produkcji modeli elektrycznych wchodzimy w nowy etap rozwoju zakładu, przyczyniając się do umocnienia pozycji Stellantisa jako czołowego producenta w zakresie zeroemisyjnej oferty w segmencie pojazdów użytkowych. Stellantis jest liderem w segmencie pojazdów użytkowych w regionie Europy z ponad 38 proc. udziałem w rynku samochodów elektrycznych – powiedział Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki samochodów dostawczych Stellantis w Gliwicach.
Jedną z innowacji wprowadzonych przez producenta w segmencie dużych samochodów dostawczych jest akumulator o pojemności 110 kWh, który zapewnia zasięg do 420 km. Nowy układ napędowy, oprócz akumulatora, uzupełnia nowa jednostka napędowa generująca do 200 kW mocy (270 KM) w połączeniu z momentem obrotowym wynoszącym 410 Nm. Nowe są również funkcje ładowania. Obejmują dwie standardowe ładowarki, pierwsza o mocy 11 kW do szybkiego ładowania prądem zmiennym i druga o mocy do 150 kW w opcji ładowania prądem stałym, umożliwiająca szybkie naładowanie akumulatora w zaledwie 55 minut.
Warto podkreślić, że produkcja Fiata e-Ducato odbywa się w całkowicie nowym zakładzie, który został wyposażony w jedne z największych robotów przemysłowych w Europie, ma nowoczesne, energooszczędne technologie lakiernicze, a także efektywne procesy jakościowe oraz nowy szybki tor testowy.
(TSz)