Coca-Cola kupiła 30 ciężarówek elektrycznych

Belgijska rozlewnia Coca-Coli inwestuje w elektromobilność i zamierza zredukować roczną emisję CO2 o 75%. Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) zacznie korzystać z 30 ciężarówek elektrycznych, by realizować ostatni etap dostaw do lokalnych klientów w Belgii. Pięć pierwszych pojazdów wyjechało na drogi w rejonie Antwerpii.

Dzięki kluczowej współpracy z Renault Trucks, producent napojów elektryfikuje jedną piątą swojej floty samochodowej i tworzy największą flotę elektrycznych samochodów dostawczych w Belgii. Firma obniży również emisję CO 2 o 75% w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla. „Nasza branża stoi w obliczu trudności, które z jednej strony wymagają szybkiej adaptacji, a z drugiej dużego zaangażowania w prowadzenie działań długoterminowych. Inwestycje w pojazdy elektryczne pozwolą Coca-Cola Europacific Partners na ograniczenie emisji CO 2 o 30% w całym łańcuchu wartości do 2030 r. i osiągnięcie do 2040 r. neutralności klimatycznej” — mówi An Vermeulen, wiceprezes i dyrektor krajowy Coca-Cola Europacific Partners w Belgii i Luksemburgu.

Pięć pierwszych samochodów ciężarowych Renault E-tech D i D Wide wyjechało na drogi Antwerpii, a w nadchodzących miesiącach w zakładach produkcyjnych i centrach dystrybucji w Ghent i Chaudfontaine w Belgii pojawią się kolejne. „Większość naszych dostaw ma bardzo lokalny charakter, odbiorcami są supermarkety i firmy znajdujące się w pobliżu naszych lokalizacji, a trasy dostaw to średnio 150 km dziennie” – wyjaśnia An Vermeulen. „Zmiana pojazdów na te z napędem elektrycznym ma głęboki sens, a umożliwia ją inwestycja o łącznej wartości około 7 mln euro. Jest to jeden z przykładów naszych wysiłków zmierzających do prowadzenia długoterminowych i zrównoważonych działań w stosunku do klientów na szczeblu lokalnym w Belgii”.

Do tej pory w Belgii zarejestrowano 28 samochodów dostawczych z napędem elektrycznym.

Coca-Cola wybrała konfigurację, która pozwala pojazdom elektrycznym Renault Truck na przejechanie 200 km dziennie, co stanowi ponad 40% obecnych lokalnych tras dostaw CCEP. Każdy pojazd ma dedykowaną stację ładującą, która umożliwia pełne naładowanie akumulatora przez noc. Te stacje są zasilane w 100% zieloną energią generowaną na miejscu. Coca-Cola ściśle współpracowała z Renault Trucks w celu wybrania odpowiednich ciężarówek i stworzenia najlepszych warunków załadunku do lokalnego użytku. „Dokładnie przeanalizowaliśmy dane logistyczne Coca-Coli, przygotowaliśmy realistyczne symulacje tras i w rzeczywistych warunkach drogowych przeprowadziliśmy testy dotyczące zużycia energii, komfortu i bezpieczeństwa kierowców” – mówi Siegfried Van Brabandt, dyrektor zarządzający Renault Trucks Belux.

Będziemy kontynuować działania mające na celu obniżenie emisyjności naszej floty do 2030 r., a jednocześnie kontynuować badania rozwoju rynku w celu określenia przyszłości naszych flot, biorąc pod uwagę takie parametry, jak pokonywanie większych odległości, autonomia pojazdów i większe obciążenia” – wyjaśnia An Vermeulen.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *