Alfa Romeo Tributo Italiano. Nowa odsłona włoskiego stylu

Alfa Romeo Tributo Italiano to pierwsza globalna seria specjalna w gamie, będąca hołdem dla charakterystycznego włoskiego stylu i sportowego charakteru marki, dostępna na całym świecie dla wszystkich modeli z gamy Alfy Romeo: Tonale, Stelvio, Giulia. Będą one oferowane wyłącznie w trzech kolorach włoskiej flagi.

Elementy charakterystyczne Tributo Italiano, wywodzące się z języka stylistycznego i estetycznego wspólnego dla trzech modeli, to przede wszystkim dwukolorowe nadwozie (czerwony Rosso Alfa, zielony Verde Montreal i biały Alfa) z czarnym dachem, zestaw zewnętrznych elementów wykończeniowych w kolorze nadwozia (listwy progowe, dolna część zderzaków przednich i tylnych, nadkola), nowy emblemat z włoską flagą na obudowach lusterek oraz personalizacja wnętrza. Dodatkowo w modelu Tonale wersja Tributo Italiano dostępna jest też ze szklanym dachem (opcja płatna). Ponadto w tej topowej wersji specjalnej mamy przedni grill w kształcie litery „V” (czarny w modelu Giulia i Stelvio oraz Dark Miron w modelu Tonale) oraz felgi aluminiowe (21” w Stelvio, nowe 19” w Giulii, 20” w Tonale) – wszystkie połączone z czerwonymi zaciskami hamulcowymi Brembo.

Wnętrze ze sportową nutą

Sportowy charakter widać również we wnętrzu wszystkich trzech modeli z serii Tributo Italiano – nowe sportowe fotele z czarnej perforowanej skóry, z czerwonymi przeszyciami, czy wyhaftowane charakterystyczne logo serii specjalnej na przednich zagłówkach. Nowością są również czerwone obszycia deski rozdzielczej i wewnętrznych paneli drzwi. Ponadto Tonale Tributo Italiano oferuje nową deskę rozdzielczą carbon design z logo Alfa Romeo oraz oświetlenie ambientowe i aluminiowe listwy progowe.

Dobre samopoczucie za kierownicą serii specjalnej Tributo Italiano zapewniają m.in. dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewana kierownica z aluminiowymi łopatkami zintegrowanymi z kolumną kierownicy, oświetlenie ambientowe, system Infotainment, wentylowane i podgrzewane przednie fotele oraz system audio premium z 14 głośnikami Harman Kardon (w tym subwoofer). Ponadto modele Stelvio i Tonale oferują w standardzie elektrycznie sterowaną klapę bagażnika.

Napęd

Jeśli chodzi o gamę silników, Giulia i Stelvio Tributo Italiano mogą być wyposażone w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 o mocy 280 KM lub w turbodoładowany silnik Diesla 2.2 o mocy 210 KM – oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4. Dostępny jest również turbodiesel o mocy 160 KM z napędem na tylne koła.
W przypadku Tonale Tributo Italiano, klienci mają wybór między silnikiem hybrydowym 1.5 o mocy 160 KM z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów TCT a napędem plug-in hybrid Q4 o mocy 280 KM.

Wyposażenie

Ta wersja specjalna oferuje w standardzie aktywne zawieszenie Dual-Stage Valve z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy, a jednocześnie pozwala wybrać styl jazdy optymalny zarówno pod kątem osiągów, jak i komfortu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Giulia, Stelvio i Tonale oferują najnowocześniejsze rozwiązania wspierające pracę kierowcy oraz zapewniające komfort jazdy. W zależności od modelu są to m.in.: system wspomagania kierowcy (ADAS), umożliwiający autonomiczną jazdę poziomu 2, kamerę 360° o wysokiej rozdzielczości (Tonale), asystent martwego pola (Blind-Spot Detector) i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross-Path Detector), czujniki boczne, elektrochromatyczne lusterka boczne.

A ile trzeba zapłacić za modele Alfy Romeo w wersji Tributo Italiano? Cena wersji Tonale startuje od 220 300 zł, za Giulię musimy zapłacić od 274 800 zł, a Stelvio to wydatek minimum 304 800 zł.

(JS)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *