[RAPORT] Popularne auta wśród użytkowników prywatnych

Są samochody, których odbiorcy biznesowi za bardzo nie lubią. Jednak wśród klientów indywidualnych są one dość popularne. W poniższym raporcie podajemy ranking trzydziestu pojazdów dla przysłowiowego Kowalskiego wraz z liczbą rejestracji w 2018 roku.

Sprzedaż nowych pojazdów po raz kolejny jest coraz lepsza. W pierwszym półroczu 2018 roku, sprzedano ponad 273 tysiące aut. Jest to o 10 procent więcej niż przed rokiem. Tym samym istnieje szansa na przekroczenie symbolicznej bariery 500 tys. sprzedanych nowych aut w ciągu 12 miesięcy.

Nie ma jednak co ukrywać, że głównym odbiorcą są firmy. Według IBRM Samar w pierwszym półroczu 2018 roku, zwiększyły one udział w zakupach o prawie 2 procent. Teraz wynosi on niemalże 70 procent (dokładnie 69,4 procenta).

Rys. Podział sprzedaży nowych pojazdów na rynku w I półroczu 2018 r. (źródło: IBRM Samar)

TOP30 Kowalskiego

Tym razem jednak nie będziemy zajmować się autami kupowanymi przez odbiorców biznwesowych. Postanowiliśmy sprawdzić co lubią klienci indywidualni. Według danych udostępnionych przez IBRM Samar, liderem w okresie od stycznia lipca w zestawieniu TOP 30 jest Toyota Yaris. Na ten pojazd zdecydowało się 4485 klientów. Tuż za nim znalazła się Skoda Fabia z wynikiem 4191 sztuk, a ostatnie miejsce podium przypadło dla Opla Astry (3486 szt.). Z kolei na czwartym miejscu uplasowała się Dacia Duster. Warto zaznaczyć, że bitwę o trzecią lokatę ten model przegrał tylko o dwa pojazdy (3484 szt.). Następnie w zestawieniu znalazła się Skoda Octavia. Można powiedzieć, że do Dacii trochę mu brakuje, gdyż jest to ponad 780 aut (2704 szt.). Dlatego też na tą chwilę czwarta pozycja wydaje się nie być zagrożona. Fiat ze swoim jednym z młodszych modeli – Tipo znalazł się na miejscu 6. Zakupiło go 2648 klientów. Tuż za nim jest Toyota Auris (2631 szt.), Hyundai Tucson (2529 szt.) oraz Opel Corsa (2035 szt.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Skoda Rapid z wynikiem 1954 sztuk.

Drugą 10. otwiera Dacia Sandero (1919 szt.). O 19 mniej pojazdów udało się sprzedać Nissanów Qashqai (1900 szt.). Za Japońskim SUVem uplasował się również SUV, ale tym razem koreański – KIA Sportage (1935 szt.). Na jeden z najpopularniejszych aut z rynku wtórnego – Volkswagen Golf, znalazło się jak na tą chwilę 1725 klientów indywidualnych. 17. Lokatę zdobyła Toyota Corolla z gorszym wynikiem o jedynie 7 aut (1718 szt.) od Golfa. Następnie w zestawieniu znalazły się Suzuki Vitara (1715 szt.), Toyota C-HR (1687 szt.), Hyundai i20 (1667 szt.) oraz Opel Mokka (1515 szt.).

Tym sposobem rozpoczynamy trzecią dziesiątkę zestawienia. Otwiera ją Renault Clio z wynikiem 1395 szt. Tuż za nim znalazła się KIA Cee’d (1315 szt.), Renault Captur (1284 szt.) oraz KIA Venga (1246 szt.). Miejsce 25. przypadło dla Citroena C3 (1223 szt.), a 26. dla Skody Citigo (1181 szt.). Ostatnie lokaty zajęły takie auta jak: Volkswagen Tiguan (1132 szt.), Mazda 3 (1128 szt.), Renault Megane (1115 szt.) i Volkswagen Polo (1061 szt.).

Lp. Model Liczba Lp. Model Liczba
1 Toyota Yaris 4485 16 Toyota Corolla 1718
2 Skoda Fabia 4191 17 Suzuki Vitara 1715
3 Opel Astra 3486 18 Toyota C-HR 1687
4 Dacia Duster 3484 19 Hyundai i20 1667
5 Skoda Octavia 2704 20 Opel Mokka 1515
6 Fiat Tipo 2648 21 Renault Clio 1395
7 Toyota Auris 2631 22 KIA Cee’d 1315
8 Hyundai Tuscon 2529 23 Renault Captur 1284
9 Opel Corsa 2035 24 KIA Venga 1246
10 Skoda Rapid 1954 25 Citroen C3 1223
11 Toyota Aygo 1934 26 Skoda Citigo 1181
12 Dacia Sandero 1919 27 Volkswagen Tiguan 1132
13 Nissan Qashqai 1900 28 Mazda 3 1128
14 KIA Sportage 1835 29 RenaultMegane 115
15 Volkswagen Golf 1725 30 Volkswagen Polo 1061

TOP 30 – udział w rynku klientów indywidualnych

Przedstawiliśmy zestawienie TOP30 pod względem liczby sprzedanych pojazdów. Teraz z kolei przeanalizujemy TOP30, ale pod względem udziału w rynku. W tej konkurencji liderem jest Suzuki Celerio. Jego udział w rejestracji na osobę fizyczną wynosi aż 85,7-proc (liczba sprzedanych sztuk – 285). Na drugim miejscu uplasował się Hyundai ix20 z wynikiem 82,2-proc. (liczba sprzedanych sztuk – 712), a tuż za nim Hyundai i10 – 80-proc. (liczba sprzedanych sztuk – 430). Czwarte miejsce zajmuje KIA Venga, która uzyskła a78,1-proc. udziału, a zanim znalazł się Opel Karl – 72-proc. Drugą piątkę otwiera Opel Meriva (71,8-proc.), Ssangyong Korando (71,2-proc.) oraz Suzuki Ignis (71,2-proc.). Miejsce 9. zajęło Mitsubishi ASX z wynikiem 69,4-proc. Pierwszą dziesiątkę zajmuje Dacia Logan (68,9-proc.).

Drugą dziesiątkę otwiera Honda HR-V (68,7-proc.). Następnie w zestawieniu znalazły się takie auta jak: Fiat Panda (68,5-proc.), KIA Picanto (68,5-proc.), Toyota Aygo (67,5-proc.), Ssangyong Tivoli (67-proc.), Citroen C1 (66,6-proc), Honda Jazz (64-proc.), Suzuki Jimmy (63,7-proc.), Mitsubishi Space Star (63,7-proc.) oraz Opel Crossland X (63,6-proc.).

Trzecią dziesiątkę zaczyna Suzuki Vitara (63,5-proc.). Suzuki Swift oraz Nissan Micra mają ten sam udział wynoszący 63,1-proc. Miejsce 24. zajął Citroen C4 z takim samym udziałem co Hyundai Elantra oraz KIA Stonic (62,5-proc.). Następnie w zestawieniu znalazły się Fiat Punto (62,4 proc.), KIA Carens (61-proc.), Opel Adam (59,5-proc.) oraz Hyundai i20 (57-proc.).

Lp. Model Udział Lp. Model Udział
1 Suzuki Celerio 85,7% 16 Citroen C1 66,6%
2 Hyundai ix20 82,2% 17 Honda Jazz 64,0%
3 Hyundai i10 80,0% 18 Suzuki Jimny 63,7%
4 KIA Venga 78,1% 19 Mitsubishi Space Star 63,7%
5 Opel Karl 72,0% 20 Opel Crossland X 63,6%
6 Opel Meriva 71,8% 21 Suzuki Vitara 63,5%
7 Ssangyong Korando 71,2% 22 Suzuki Swift 63,1%
8 Suzuki Ignis 71,2% 23 Nissan Micra 63,1%
9 Mitsubishi ASX 69,4% 24 Citroen C4 62,5%
10 Dacia Logan 68,4% 25 Hyundai Elantra 62,5%
11 Honda HR-v 68,7% 26 KIA Stonic 62,5%
12 Fiat Panda 68,5% 27 Fiat Punto 62,4%
13 KIA Picanto 68,5% 28 KIA Carens 61,0%
14 Toyota Aygo 67,5% 29 Opel Adam 59,5%
15 Ssangyong Tivoli 67,0% 30 Hyundai i20 57,0%

Choć sektor klientów indywidualnych to nieco ponad 30-procent rynku, to jest on dość ważny. Jak wynika z przedstawionych danych, że najbardziej popularnym autem jest Toyota Yaris. Po siedmiu miesiącach tego roku udało się sprzedać 4485 sztuk tego modelu. Jakby nie patrzeć klienci indywidualni lubują się w stosunkowo małych autach. Potwierdza to też drugie miejsce – Skoda Fabia. Również wśród zestawienia największych udziałów w rynku wynika, że największe wartości są dla małych aut – Suzuki Celerio, Hyundai ix20 czy Hyundai i10.

Wideo

III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowacje, Ekologia, Mobilność – podsumowanie
The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności