[RANKING] Hity polskiego rynku – co kupuje Kowalski?

Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR przygotował zestawienie najlepiej sprzedających się nowych osobówek na polskim rynku wśród klientów indywidualnych. Kolejność czołowych modeli okazuje się dość zaskakująca.

Octavia, Fabia oraz Golf i Astra. Tak od jakiegoś czasu wygląda czołówka polskiego rynku nowych osobówek według modeli. A kto jest liderem w podziale na klientów indywidualnych? Na to pytanie odpowiada raport IBRM SAMAR, który na podstawie danych zebranych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), sporządił ranking 20 najchętniej nabywanych modeli w okresie od stycznia do końca lutego bieżącego roku.

Ranking TOP-20 samochodów, które najczęściej rejestrują nad Wisłą klienci indywidualni:

1. Opel Astra: 1 406 sztuk (*)
2. Toyota Yaris: 1 188 sztuk
3. Skoda Fabia: 1 121 sztuk
4. Opel Corsa: 945 sztuk
5. Toyota Auris: 929 sztuk
6. Dacia Duster: 803 sztuk
7. Skoda Rapid: 773 sztuk
8. Opel Mokka: 740 sztuk
9. Volkswagen Golf: 703 sztuk
10. Kia Rio: 637 sztuk
11. Skoda Octavia: 632 sztuk
12. Toyota C-HR: 629 sztuk
13. Hyundai i20: 580 sztuk
14. Hyundai Tucson: 571 sztuk
15. Fiat Tipo: 550 sztuk
16. Renault Clio: 547 sztuk
17. Toyota Corolla: 540 sztuk
18. Kia Sportage: 528 sztuk
19. Nissan Qashqai: 458 sztuk
20. Toyota Aygo: 441 sztuk

W analogicznym zestawieniu za okres styczeń-luty roku ubiegłego liderem segmentu była natomiast Toyota Yaris, za którą bardzo blisko siebie plasował się Opel Astra i Skoda Fabia, czytamy w komunikacie IBRM SAMAR.

* uwzględnia łącznie wynik modelu piątej generacji oraz „starej” Astry w wersji czterodrzwiowej, która nadal jest oferowana i za sprawą konkurencyjnej ceny cieszy się dużym wzięciem w Polsce (według IBRM SAMAR sedan stanowi ponad 1/3 wszystkich rejestracji Astry)

Źródło: IBRM SAMAR
oprac. (MF/jab)