Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR przygotował zestawienie najlepiej sprzedających się nowych osobówek na polskim rynku wśród klientów indywidualnych. Kolejność czołowych modeli okazuje się dość zaskakująca.
Octavia, Fabia oraz Golf i Astra. Tak od jakiegoś czasu wygląda czołówka polskiego rynku nowych osobówek według modeli. A kto jest liderem w podziale na klientów indywidualnych? Na to pytanie odpowiada raport IBRM SAMAR, który na podstawie danych zebranych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), sporządił ranking 20 najchętniej nabywanych modeli w okresie od stycznia do końca lutego bieżącego roku.
Ranking TOP-20 samochodów, które najczęściej rejestrują nad Wisłą klienci indywidualni:
1. Opel Astra: 1 406 sztuk (*)
2. Toyota Yaris: 1 188 sztuk
3. Skoda Fabia: 1 121 sztuk
4. Opel Corsa: 945 sztuk
5. Toyota Auris: 929 sztuk
6. Dacia Duster: 803 sztuk
7. Skoda Rapid: 773 sztuk
8. Opel Mokka: 740 sztuk
9. Volkswagen Golf: 703 sztuk
10. Kia Rio: 637 sztuk
11. Skoda Octavia: 632 sztuk
12. Toyota C-HR: 629 sztuk
13. Hyundai i20: 580 sztuk
14. Hyundai Tucson: 571 sztuk
15. Fiat Tipo: 550 sztuk
16. Renault Clio: 547 sztuk
17. Toyota Corolla: 540 sztuk
18. Kia Sportage: 528 sztuk
19. Nissan Qashqai: 458 sztuk
20. Toyota Aygo: 441 sztuk
W analogicznym zestawieniu za okres styczeń-luty roku ubiegłego liderem segmentu była natomiast Toyota Yaris, za którą bardzo blisko siebie plasował się Opel Astra i Skoda Fabia, czytamy w komunikacie IBRM SAMAR.
* uwzględnia łącznie wynik modelu piątej generacji oraz „starej” Astry w wersji czterodrzwiowej, która nadal jest oferowana i za sprawą konkurencyjnej ceny cieszy się dużym wzięciem w Polsce (według IBRM SAMAR sedan stanowi ponad 1/3 wszystkich rejestracji Astry)
Źródło: IBRM SAMAR
oprac. (MF/jab)