Polska jednym z najważniejszych rynków dla marki Mazda

Mazda działa w naszym kraju od 2008 r. Polski rynek stał się w ciągu 8 lat jednym z najważniejszych dla japońskiego producenta w Europie.

Firma Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 r. Od tego czasu z polskich salonów japońskiej marki wyjechało dokładnie 40 650 aut, licząc do końca czerwca tego roku.

Sieć sprzedaży firmy w ciągu 8 lat z 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO) do 31 punktów dealerskich i 13 ASO. Mazda od 2008 r. wspięła się z 23. na 11. w rankingu najpopularniejszych marek w naszym kraju.

Najchętniej wybieranymi modelami są Mazda6 (13 625 zarejestrowanych egzemplarzy), Mazda3 (12 247 szt.) i Mazda CX-5 (6 565 szt.), o czym mówi Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający polskiego importerstwa. – Mamy trzy silne filary sprzedażowe: Mazdę6, 3 i CX-5. Natomiast dostępność modelu CX-3 szybko się poprawia. Cieszy nas tak równomiernie rozłożona struktura sprzedaży, a jeszcze bardziej wzrost liczby klientów ponawiających zakup aut naszej marki. To pokazuje poziom satysfakcji z użytkowania Mazd.

Mazda Polska w ciągu tych 8 lat szybko awansowała w strukturze sprzedaży dla marki w Europie. Obecnie zajmuje 5. pozycję, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech. Sprzedaż Mazdy6 i Mazdy3 jest również wysoka na tle innych rynków. Ten pierwszy pojazd plasuje się na 3. pozycji na Starym Kontynencie, a drugi na miejscu nr 4.

Źródło: Mazda