Nissan czwarty rok rzędu zanotował wzrost sprzedaży aut elektrycznych do flot w Europie. W roku fiskalnym 2015 popyt na samochody na prąd japońskiego producenta wśród firm i instytucji zwiększył się o 45%.
Nissan dostarczył ponad 7500 egzemplarzy modeli LEAF oraz e-NV200. Udział marki we flotowym rynku EV w Europie wyniósł 28%.
Nissan liczy na dalszy wzrost popytu, dzięki wprowadzeniu do oferty modelu LEAF z baterią o pojemności 30 kWh zapewniającą zasięg 250 km. Firma zatrudnia specjalistów, którzy przygotowują dla przedsiębiorców wyliczenia dot. całkowitych kosztów użytkowania pojazdów elektrycznych i budowy infrastruktury.
Ważnymi klientami dla Nissana są instytucje publiczne. W Wielkiej Brytanii zamówiły on w minionym roku fiskalnym 350 elektrycznych aut japońskiej marki. Policyjne oddziały korzystające z modelu LEAF będą przesiadać się do wersji o zwiększonym zasięgu.
Ważnymi odbiorcami stają się poczty. Austriacka poczta (Österreichische Post AG), która użytkuje 160 sztuk e-NV200, zamówiła 100 dodatkowych sztuk elektrycznego pojazdu użytkowego.
Źródło: Nissan