Globalna sprzedaż małych SUV do 2018 r. ma przekroczyć 2 mln sztuk

Sprzedaż małych SUV-ów w nadchodzących dwóch latach ma przekroczy 2 miliony sprzedanych pojazdów na świecie. Takie dane wynikają z analiz instytutu LMC Automotive, który uważa, że dużą rolę w tej strategii odegra poszerzenie segmentu przez wiodące firmy motoryzacyjne, takie jak chociażby Volkswagen i KIA.

Obecni liderzy rynku to Renault Captur i Peugeot 2008, które są ścigane przez takich rywali jak Fiat 500X, Suzuki Vitara, Ford EcoSport i Jeep Renegade. Stałymi i mocnymi sprzedawcami w tej klasie jest Dacia, oferująca model Duster i  marka Nissan, która w swojej ofercie posiada model Juke. Do sumarycznego wyniku zdaniem LMC Automotive ma przyłożyć się także Opel Mokka X, którego sprzedaż nabiera tempa od czasy swojego liftingu w 2016 roku. Wsparcie ma przyjść ze strony modelu Crossland X, który ma napędzić sprzedaż marki z Grupy PSA w przyszłym roku.

Swoje prognozy eksperci LMC Automotive opierają między innymi na danych opracowanych przez instytut Jato Dynamic, który w jednym ze swoich ostatnich raportów wskazuje, że przeciętne mini-SUV-y mimo, iż mają o około  25-procentową wyższą cenę w porównaniu z klasycznym hatchbackiem w tym samym segmencie, zdecydowanie częściej są nabywane przez klientów na całym globie.

Co ciekawe, tylko 14 procent nabywanych pojazdów w tym segmencie, jest wyposażona w napęd 4×4, który w założeniu producentów miał być jednym z ważniejszych czynników, wpływających na pozytywną decyzję zakupu. Z kolei silniki benzynowe przejęły przewagę nad egzemplarzami wyposażonymi w jednostki wysokoprężne, których udział w rynku spadł w ubiegłym roku do 47 procent.

Źródło: LMC Automotive; Menadżer Floty
oprac. (jab)