Sergio Marchionne, szef koncernu FCA potwierdził informacje o której spekulowano od pewnego czasu a dotyczące Ferrari. Sportowa marka zamierza wprowadzić do swojej oferty pierwszego SUV-a.
Na „wyrośnięty” model Ferrari trzeba będzie poczekać około 30 miesięcy. W tej chwili włoski koncern opracowuje konstrukcję modelu. Wiadomo już jednak, że SUV będzie dedykowany tylko dla ograniczonej liczby klientów.
– „Myślimy o tym modelu bardzo poważnie” – powiedział Marchionne, podczas konferencji w Nowym Jorku. Nowy samochód Ferrari ma jednocześnie stworzyć nową sub-segment o nazwie „FUV”. – „Musimy też nauczyć się jak zbalansować nowy charakter tego modelu – odnośnie ekskluzywności oraz obecnej popularności aut z segmentu SUV. Ferrari jest marką unikatową a SUV nie może zachwiać tej relacji” – dodał szef FCA.
Marka Ferrari przedstawi także nowy plan pięcioletni, który realizowany będzie od poczatku przyszłego roku do końca 2022 r. Firma z Maranello chce w tym czasie dodać do swojego portfolio przestronny, czteromiejscowy model rekreacyjny, po to by zwiększyć ekspansję w innych obszarach, poza tradycyjną niszą segmentu ultra sportowych aut.
Podczas wywiadu dla branżowej gazety Automotive News Sergio Marchionne zakomunikował także, że koncern Fiat Chrysler Automobiles nie ma w planach pozbycia się marki Jeep. Takie doniesienia z obozu włosko-amerykańskiego giganta motoryzacyjnego pojawiły się już w lipcu, a spowodowane były przede wszystkim słabą sprzedażą terenówek na całym świecie.
Źródło: Automotive News
oprac. MF/jab