Nissan zaprezentował w Polsce odświeżoną wersję modelu GT-R. Zmieniona stylistyka oraz większa moc ma być batem na konkurentów i przyciągnąć jeszcze więcej klientów.
Prezentacja odnowionego Nissan GT-R odbyła się w salonie Nissan Zaborowski. Jest to jeden z kilku dilerów w Polsce, gdzie można serwisować ten sportowy samochód.
Zmiany stylistyczne objęły przód oraz tył pojazdu. Przeprojektowaniu uległ przedni zderzak, który jest teraz bardziej aerodynamiczny oraz lepiej ukształtowany pod względem przepływu powietrza chłodzącego silnik. Projektanci Nissana postanowili również zająć się tyłem. Teraz jest jeszcze bardziej kanciasty.
GT-R MY17 wygląda bardzo dobrze. Ostre krawędzie i liczne przetłoczenia podkreślają sportowe zacięcie tego pojazdu. Zmiany w nadwoziu spowodowały, że auto stało się sztywniejsze. Dzięki temu ma się jeszcze lepiej prowadzić przy szybkich zmianach kierunków jazdy.
Znacznym modernizacjom poddano również wnętrze auta. Jest ono bardziej ergonomiczne oraz wykonane z lepszych materiałów. Dobrym tego przykładem jest deska rozdzielcza, która została obszyta lepszą skórą, a liczba przycisków na niej została zmniejszona z 27 do 11. Oprócz tego zmodernizowany został dotykowy, 8-calowy wyświetlacz. Jego oprogramowanie zostało nieco uproszczone i posiada ikony ułatwiające obsługę poszczególnych funkcji. Nowy panel sterowania z ekranem umieszczono w konsoli środkowej wykonanej z włókna węglowego. Zamontowano też zupełnie nową kierownicę i manetki do sterowania skrzynią biegów.
Pod maską Nissana GT-R znajduje się ręcznie składany silnik V6 o objętości skokowej 3,8 litra, generujący moc 570 KM przy 6800 obr./min i 633 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc jednostki napędowej wzrosła o 20 KM w porównaniu do poprzednika, a moment obrotowy o 8 Nm. Poza tym przebieg momentu obrotowego jest teraz bardziej płaski, zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano indywidualne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu dla każdego cylindra. Dzięki temu poprawiono o 0,2 sekundy przyspieszenie w zakresach 70-200 km/h oraz 100-200 km/h. Nowy GT-R przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h.
W nowym modelu inżynierowie Nissana zajęli się również skrzynią biegów. Dopracowali 1. i 2. przełożenie tak, aby straty podczas przełączania między nimi były jak najmniejsze. Nowy GT-R ma jeszcze większe szanse całkowicie zdetronizować o wiele droższą konkurencję.
Klienci będą mogli zdecydować się na jedną z trzech wersji wyposażenia: GT-R, Black oraz Prestige. W zależności od wariantu auto będzie wyposażone m.in. w fotele pokryte alkantarą i skórą (wersja podstawowa GT-R), pełną skórą z czerwonymi wstawkami (Black) lub skórą Nappa w jednym z czterech odcieniach (Prestige). Dodatkowo oferta została wzbogacona o nowy kolor nadwozia „Katsura Orange” oraz nowe wersje wykończenia wnętrza.
Najtańsza opcja kosztuje 521 tys. zł. Za odmianę Black zainteresowani będą musieli zapłacić od 530 tys. zł, natomiast najbogatsza Prestige to wydatek co najmniej 538 tys. zł. Pierwsze egzemplarze Nissana GT-R z rocznika modelowego 2017 trafią do klientów jesienią tego roku.