Mercedes Citan drugiej generacji wchodzi na rynek [Galeria]

W połowie września do salonów sprzedaży trafi nowa, druga generacja modelu Citan. Furgon marki Mercedes-Benz pojawi się w trzech wersjach wysokoprężnych oraz dwóch benzynowych, natomiast za rok do oferty dołączy elektryczna odmiana eCitan.

Jak zapewnia producent, wszystkie wersje napędowe nowego Mercedesa Citana łączą dobre właściwości jezdne z ekonomicznością. Silniki rozwijają moc od 75 koni (wariant 108 CDI) do maksymalnie 131 koni mechanicznych (Citan 113). W celu uzyskania lepszego przyspieszenia na przykład podczas wyprzedzania, diesel o mocy 85 kW (116 KM) dostępny dla furgonu oferuje funkcję overpower/overtorque. Pozwala ona na krótko przywołać do 89 kW mocy i 295 Nm momentu obrotowego.

Jednostki napędowe spełniają normy emisji Euro 6d. Wszystkie silniki połączono z funkcją Eco Start/Stop. Oprócz sześciobiegowej skrzyni manualnej najmocniejsze odmiany wysokoprężne i benzynowe można również zestawić w konfiguracji z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT).

Mercedes Citan II: w wersji elektrycznej

W drugiej połowie 2022 roku na rynku pojawi się eCitan. Oczekiwany zasięg wyniesie około 285 kilometrów (zgodnie z WLTP), odpowiada więc na potrzeby użytkowników komercyjnych, którzy często wykorzystują pojazd do usług logistycznych i dostawczych w centrach miast. Zgodnie z założeniami, na stacjach szybkiego ładowania zasilenie akumulatora od 10 do 80% zajmie około 40 minut. Co ciekawe, dla eCitana dostępny będzie m.in. hak holowniczy.

Nowy model Mercedesa łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne (długość: 4498 mm) z dużą przestrzenią w środku. Model zostanie wprowadzony na rynek jako furgon i Tourer. Później pojawią się kolejne warianty z długim rozstawem osi, a także odmiana Mixto. Ale nawet w wariancie z krótkim rozstawem osi (2716 mm) nowy Citan oferuje znacznie więcej miejsca niż poprzednik: przestrzeń ładunkowa wersji furgon wynosi do 2,9 m3 (pomiar zgodnie z normą VDA). W środku mieszczą się dwie europalety w poprzek, jedna za drugą.

Mercedes Citan II: łatwy załadunek

Nowy Citan jest dostępny z maksymalnie dwiema parami drzwi przesuwnych. Zapewniają one mierzący 615 milimetrów otwór po obu stronach pojazdu. Wysokość otworu załadunkowego wynosi 1059 milimetrów (obie liczby dotyczą prześwitu). Również z tyłu przestrzeń ładunkowa jest łatwo dostępna: próg załadunkowy furgonu znajduje się na wysokości 59 cm. Dwa skrzydła tylnych drzwi można zablokować pod kątem 90 stopni, a nawet rozchylić do 180 stopni na boki pojazdu. Drzwi mają asymetryczny kształt – lewe skrzydło jest szersze, dlatego należy je otworzyć jako pierwsze.

Tourer ma standardowo tylną klapę z szybą. Alternatywnie jest również dostępny z tylnymi drzwiami. Kanapę można złożyć w proporcji 1/3 do 2/3. Furgon i Tourer będą dostępne w liniach wyposażenia Base i Pro. Citan ma również do zaoferowania systemy znane z samochodów osobowych, takie jak klimatyzacja automatyczna, system bezkluczykowy Keyless-Go czy elektryczny hamulec postojowy. Na listę opcji trafią ponadto m.in. reflektory LED High Performance oraz system multimedialny MBUX z siedmiocalowym ekranem dotykowym.

Warto dodać, że siostrzanym modelem Mercedesa Citana jest Renault Kangoo.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.