TOYOTA GAZOO Racing potwierdziła, że w 2020 roku wprowadzi na rynek GR Suprę GT4, wyścigowy samochód przeznaczony dla zespołów prywatnych1. Decyzja zapadła w związku z niesłabnącym zainteresowaniem zespołów z całego świata po premierze GR Supry GT4 Concept podczas targów w Genewie w marcu oraz starcie GR Supry w czerwcowym wyścigu 24 Hours of Nürburgring. TOYOTA GAZOO Racing chce wzmocnić swoje zaangażowanie w wyścigi zespołów prywatnych, by umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w wyścigach i rozwijać coraz lepsze auta, wykorzystując doświadczenia z torów wyścigowych.
Rozwijany i produkowany przez Toyota Motorsport GmbH model GR Supra GT42 to samochód wyścigowy oparty na GR Supra – pierwszym globalnym modelu TOYOTA GAZOO Racing, który trafił na rynek w tym roku.
Kategoria GT4 zyskuje coraz większą popularność wśród zespołów prywatnych ze względu na niskie koszty oraz łatwość dołączenia do rywalizacji. Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie, w tym w tak uznanych jak Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series oraz VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie czy Michelin Pilot Challenge Series w USA.
GR Supra rywalizuje już w NASCAR Xfinity Series w Ameryce Północnej, a od 2020 roku ma ścigać się w Super GT GT500 Class w Japonii. Pojawienie się GR Supry GT4 zagwarantuje fanom motorsportu radość z oglądania GR Supry na torach całego świata.
TOYOTA GAZOO Racing w pracach nad rozwojem GR Supry korzystał ze wsparcia trzech partnerów technicznych: firm Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Akrapovič będzie współpracował nad rozwojem motorsportowych układów wydechowych, Pirelli skupi się na rozwoju opon, a Ravenol zapewni oleje i smary.
Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supry GT4, w tym cena, punkty sprzedaży i data premiery, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
GR Supra GT4 – specyfikacja techniczna:
Podwozie |
Długość | 4460 mm |
Szerokość | 1855 mm |
Wysokość | 1250 mm |
Konstrukcja | Stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa |
Przedni dyfuzor | Kompozyty włókien naturalnych |
Tylne skrzydło | Kompozyty włókien naturalnych |
Zbiornik paliwa | Motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania |
Fotel kierowcy | Fotel wyścigowy zgodny z homologacją FIA |
Silnik i skrzynia biegów |
Typ | Rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll |
Pojemność | 2998 cm3 |
Skrzynia biegów | Automatyczna, napęd na tylne koła |
Olej i smary | Ravenol |
Wydech | Akrapovič |
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce |
Przednie zawieszenie | MacPherson |
Tylne zawieszenie | Wielowahaczowe |
Układ kierowniczy | Elektrycznie wspomagany |
Opony | Pirelli |
Koła | Pięć śrub 11 x 18 cali |
1 Zespoły prywatne (zwane też klienckimi) kupują samochody wyścigowe od producentów i się nimi ścigają. Są to zmodyfikowane wersje cywilnych aut.
2 GT4 to kategoria dla samochodów wyścigowych spełniających wymogi homologacji SRO dla aut typu Grand Touring. Jest pozycjonowana poziom niżej od kategorii GT3.
źródło: Toyota