Advertisement

Jaguar E-Pace – znamy polskie ceny

Polski importer Jaguara opublikował ceny pierwszego kompaktowego crossovera tej brytyjskiej marki. W podstawowej wersji z silnikiem Ingenium 2.0 Diesel o mocy 150 KM auto kosztuje 145 900 zł.

Jaguar E-Pace to 5-miejscowy, kompaktowy SUV, który stanowi połączenie typowych dla samochodów tej firmy sportowych osiągów i dynamicznego wyglądu z przestronnym, praktycznym i oferującym nowoczesne rozwiązania wnętrzem. Całość uzupełnia układ napędu na cztery koła.

Projektanci nadwozia czerpali inspirację ze sportowego modelu F-Type. Sportowe dziedzictwo marki jest także widoczne dzięki opadającej linii dachu i charakterystycznemu konturowi bocznych okien, a dostępne jako wyposażenie opcjonalne 21-calowe aluminiowe felgi sprawiają, że sylwetka tego modelu nabiera bardziej agresywnych kształtów.

System pokładowy nowej generacji zapewnia pasażerom dostęp do ich ulubionych aplikacji – takich jak Spotify – z których można korzystać za pomocą opracowanego przez firmę Jaguar Land Rover rozwiązania InControl Apps. Co istotne, cyfrowe systemy pokładowe dostępne są dla pasażerów podróżujących na wszystkich miejscach w kabinie. Samochód może być wyposażony nawet w 4 gniazda 12V oraz 5 portów USB oraz  lokalną sieć 4G Wi-Fi, obsługującą do 8 urządzeń mobilnych.

Kompaktowy SUV o długości 4 395 mm posiada niezwykle krótkie przednie i tylne zwisy nadwozia, mierzące odpowiednio 882 oraz 832 mm. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2 681 mm pięcioro pasażerów może cieszyć się wysokim poziomem komfortu. Ilość miejsca na nogi to aż 892 mm, zaś bagażnik o pojemności aż 577 litrów uzyskano dzięki zastosowaniu układu zawieszenia tylnego typu Integral Link, co wpłynęło również na pewność prowadzenia auta, bez konieczności zmniejszania komfortu podróży.

System Configurable Dynamics umożliwia kierowcy indywidualne dopasowanie ustawień przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów, układu kierowniczego oraz aktywnego zawieszenia Adaptive Dynamics. System analizuje komendy wydawane przez kierowcę oraz kontroluje ruchy kół i przechyły nadwozia, by odpowiednio dobrać stopień wstępnej sztywności zawieszenia i dostosować siłę tłumienia amortyzatorów. Takie rozwiązanie zapewnia lepszą kontrolę nad przechyłami bocznymi nadwozia i poprawia trakcję we wszystkich warunkach drogowych.

Pod maską modelu E-Pace możne pracować 5 jednostek napędowych z rodziny Ingenium,  w tym 3 silniki wysokoprężne oraz 2 benzynowe. Najmocniejsza z nich, 300-konna, turbodoładowana jednostka benzynowa rozpędza Jaguara od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i pozwala na osiągnięcie ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 243 km/h. Klienci, którzy cenią sobie ekonomię i ekologię, mogą nabyć model z napędem na przednią oś oraz 150-konnym silnikiem Diesla, który emituje jedynie 124 g CO2 na kilometr.

Modele E-Pace i E-Pace R-Dynamic są dostępne z pakietami wyposażenia S, SE oraz HSE, a cennik nowego Jaguara rozpoczyna się od 145 900 zł. Tyle kosztuje samochód z wysokoprężnym silnikiem Ingenium 2.0 rozwijającym moc 150 KM. Natomiast wersja z benzynową jednostką 2.0 o mocy 249 KM i automatyczną skrzynią biegów dostępna jest od 179 900 zł. Za bogato wyposażoną specjalną wersję First Edition, dostępną wyłącznie w pierwszym roku sprzedaży, trzeba będzie zapłacić 273 200 zł (za model z Dieslem 2.0/180 KM) lub 274 900 zł (za odmianę z benzynowym silnikiem 2.0/249 KM).

Pierwsze samochody trafią do polski salonów sprzedaży w styczniu 2018 roku.

Wariant First Edition

Do jego napędu zastosowano silnik wysokoprężny z rodziny Ingenium o mocy 180 KM, lub też jednostkę benzynową Ingenium o mocy 250 KM. Obydwa silniki współpracują z 9-stopniową, automatyczną przekładnią firmy ZF. Wyposażenie wersji First Edition zostało starannie dobrane, tak by podkreślić wyjątkowe cechy stylistyczne modelu oraz jego doskonałe osiągi i wysoki stopień praktyczności. Punktem wyjścia był pakiet wyposażenia R-Dynamic SE. Klienci mogą wybierać spośród trzech kolorów nadwozia – czerwonego (Caldera Red), który oferowany będzie wyłącznie przez pierwsze 12 miesięcy w wersji First Edition, białego (Yulong White) oraz czarnego (Santorini Black). Dopełnienie atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego tej wersji modelu E-PACE stanowią wykończone na wysoki połysk czarne detale oraz charakterystyczne, 20-calowe felgi aluminiowe w kolorze Satin Grey z podwójnymi ramionami.

Wykonana z delikatnej skóry Windsor tapicerka w kolorze Ebony z kontrastującymi z nią, czerwonymi przeszyciami oraz zamszowa podsufitka w tym samym kolorze nadają wnętrzu szykowny i zarazem niezwykle wyjątkowy charakter. Konfigurowalne oświetlenie nastrojowe oraz wpadające przez panoramiczne okno dachowe światło naturalne doskonale podkreślają panującą we wnętrzu auta niezwykłą atmosferę. Nowej generacji wyświetlacz przezierny z technologią TFT, dodatkowe punkty ładowania urządzeń elektronicznych oraz zainstalowane w bagażniku szyny do mocowania bagażu sprawiają, że wersja First Edition charakteryzuje się idealnym połączeniem indywidualności, technologii oraz praktyczności.

Do wyróżniających ją cech należą także: system Configurable Dynamics, otwierana ruchem stopy pokrywa bagażnika, kluczyk Activity Key oraz materiałowe dywaniki i listwy progowe ze stosownymi inskrypcjami.

Pakiet R-Dynamic

Wyposażenie wersji R-Dynamic podkreśla sportowe aspiracje marki Jaguar. Posiada ona sportowe profilowane fotele z poprawionym trzymaniem bocznym i kontrastowymi przeszyciami, oraz podsufitkę Jet Morzine. Wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej nakładki na progi i pedały również dodają wnętrzu sportowego charakteru. Całość uzupełnia delikatna skóra, którą obszyto koło kierownicy oraz umieszczone na niej logo R-Dynamic i łopatki do zmiany biegów.

Na zewnątrz wersja R-Dynamic została wyposażona w dodatki, które podkreślają drzemiącą pod maską moc oraz są zapowiedzią wyjątkowych własności jezdnych. Przednie światła przeciwmgielne umieszczono w czarnych, wykończonych na wysoki połysk obudowach. Podobne akcenty zastosowano także na wlocie powietrza, nakładce tylnego zderzaka i końcówkach rur układu wydechowego. Dopasowane do koloru nadwozia nakładki na nadkola oraz satynowe, chromowane ramki bocznych wlotów powietrza i atrapy chłodnicy są kolejnymi elementami wyróżniającymi wersję R-Dynamic.

Dostępne wersje

Modele E-PACE i E-PACE R-Dynamic są dostępne z pakietami wyposażenia S, SE oraz HSE. Nabywcy mają do wyboru 5 jednostek napędowych – w tym trzy silniki wysokoprężne oraz dwa benzynowe. 2-litrowy silnik Ingenium Diesel jest dostępny w wersji o mocy 150, 180 oraz 240 KM, zaś dwie odmiany 2-litrowych jednostek benzynowych Ingenium oferują odpowiednio 249 oraz 300 KM.

Wszystkie wersje modelu E-PACE mogą poszczycić się niezwykle bogatym wyposażeniem standardowym. Oprócz rozwiązań podnoszących poziom wygody kierowcy i pasażerów, takich jak system multimedialny Touch Pro, światła LED i kamera cofania, oferowane są także zaawansowane układy wspomagające, w tym system monitorowania poziomu zmęczenia kierowcy czy układ awaryjnego hamowania.

Źródło: Jaguar

Oprac. Tomasz Szmandra

Galeria



Wideo

Ruszyła druga edycja Akademii Menadżera Floty!
TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności