reklama

Hermes zamówił 1500 elektrycznych Mercedesów dla kurierów

Hermes i Mercedes-Benz Vans uzgodniły podjęcie zakrojonego na szeroką skalę partnerstwa na rzecz elektryfikacji floty samochodów kurierskich. W ramach fazy pilotażowej na początku 2018 r w Stuttgarcie i Hamburgu Hermes rozpocznie użytkowanie elektrycznych Mercedesów w normalnych warunkach miejskiego transportu dystrybucyjnego.

Porozumienie koncentruje się na ekonomii, zgodności środowiskowej i praktyczności bezemisyjnych aut dostawczych przy wykorzystywaniu ich do transportu docelowego. Do końca 2020 r. Hermes Germany zamierza eksploatować 1500 elektrycznych Mercedesów Vito i Sprinter na obszarach miejskich na terenie Niemiec.

„Napęd elektryczny jest kluczową technologią w transporcie miejskim – zwłaszcza, jeśli chodzi o cele komercyjne. Dostawy docelowe, od drzwi do drzwi, muszą stać się efektywniejsze, a w przypadku konkretnych zastosowań – również bezemisyjne. W ubiegłym roku ogłosiliśmy, że po raz kolejny wprowadzimy do produkcji seryjnej dostawczego Mercedesa na prąd; po raz pierwszy zrobiliśmy to w 2011 r. Cieszymy się, że już teraz możemy ogłosić, że naszym pierwszym klientem będzie Hermes, który od razu startuje z pokaźną flotą. To konkretna realizacja naszych planów, obejmujących dopasowane rozwiązania tworzone we współpracy z naszymi klientami. Hermes potrzebuje średnich i dużych samochodów dostawczych z napędem elektrycznym, a my w obu tych segmentach możemy dostarczyć wysokiej jakości trwałe i bezpieczne pojazdy, ustanawiające również wysokie standardy w zakresie ergonomii kierowcy” – zaznaczył Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

„Mobilność elektryczna odgrywa kluczową rolę w naszej długofalowej strategii na rzecz ochrony klimatu i środowiska. Mając to na uwadze, kontynuujemy odnawianie floty naszych samochodów. Strategiczne partnerstwo z Mercedes-Benz stanowi kolejny ważny element tego procesu. Szczególnie cieszymy się, że mamy u boku tak prestiżowego partnera jak Mercedes-Benz, a nasza współpraca trwa od 1972 roku. Stopniowa elektryfikacja naszej floty na obszarach miejskich jest istotnym wyzwaniem na przyszłość. Jednocześnie prowadzimy pełną wymianę samochodów na niskoemisyjne pojazdy Euro 6” – powiedział Frank Rausch, dyrektor generalny Hermes Germany GmbH.

Kolejnym celem porozumienia jest stworzenie i wdrożenie pomysłów, które pozwolą zapewnić klientom jeszcze wyższą jakość usług. Do roku 2025 wszystkie dostawy na terenie głównych miast w Niemczech Hermes planuje realizować bez lokalnej emisji spalin. Do ładowania akumulatorów aut elektrycznych wykorzystywana posłuży wyłącznie energia pochodząca ze źródeł w 100% odnawialnych. Prąd będzie generowany w sposób zupełnie neutralny dla środowiska, a co za tym idzie – zgodnie z etykietą ekologiczną „Grüner Strom”.

 

Kolejnym motorem udoskonaleń w zakresie efektywności jest opracowanie rozwiązań systemowych – zarówno tych stosowanych w pojeździe, jak i poza nim – optymalnie dopasowanych do konkretnych zastosowań. W przypadku partnerstwa strategicznego z firmą Hermes oddział Mercedes-Benz Vans będzie wdrażać też usługi powiązane, np. takie, które ułatwiają planowanie optymalnej trasy z uwzględnieniem stanu naładowania akumulatora pojazdu. Producent ze Stuttgartu dostarczy również inteligentne rozwiązania w zakresie aranżacji przestrzeni ładunkowej oraz innowacyjne usługi mobilne. Lista tych ostatnich obejmuje nowe oferty leasingu oraz wynajmu krótkoterminowego dla kontrahentów Hermesa.

 

Obie firmy współpracują również w zakresie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Obecnie koncern Daimler wspólnie z Hermesem i władzami Stuttgartu prowadzi testy flotowe pięciu elektrycznych egzemplarzy Fuso Cantera E-CELL, służących do miejskiego transportu dystrybucyjnego. Jazdy testowe rozpoczęły się w kwietniu 2016 r.

Galeria

Źródło: Mercedes-Benz

 

Wideo

Menadżer Floty: Szkolenie Hybrydowa Flota - Czy to się opłaca?
!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności