Dobre wyniki Opla w Europie

Opel w pierwszym kwartale roku sprzedał w Europie 303 000 pojazdów. Jest to wzrost o 24 000 (+8%) w porównaniu do trzech pierwszych miesięcy w 2015 r. Pierwszy raz od 5 lat popyt na aut marki przekroczyła 300 000 samochodów w takim okresie.

Opel odnotował wyższe tempo wzrostu sprzedaży niż średnia dla całego rynku europejskiego. W okresie od stycznia do marca wyniosła ona 5%. Marka zwiększyła udział w rynku o 0,2% czyli do 6%.

Największy trend wzrostowy widać w Niemczech, Hiszpanii, Francji i Belgii. W pierwszym kwartale Opel zwiększył sprzedaż na 17 rynkach oraz udziały w 15 krajach. Przedstawicieli marki może cieszyć fakt, że na rynku hiszpańskim Opel po pierwszym kwartale był liderem wśród aut osobowych, a w Belgii osiągnięte zostało najszybsze tempo wzrostu wśród pięciu najpopularniejszych marek (+11%). W Polsce był to najlepszy okres od 2008 r. Sprzedaż w naszym kraju zwiększyła się o 7%.

Dobre wyniki sprzedaży są zasługą nowej Astry. Opel przyjął już około 150 000 zamówień na ten model z całej Europy. W pierwszym kwartale pięciodrzwiowa odmiana została sprzedana w liczbie 37 000 sztuk. Jest to wzrost o 40% w stosunku rok do roku.

Źródło: Opel