Samochody hybrydowe w sektorze MŚP

Badania przeprowadzone na zlecenie Carefllet S. A., wskazują na małe zainteresowanie zakupem pojazdów z napędem alternatywnym przez przedsiębiorców z sektora MŚP.

Według badań przeprowadzonych przez Instytut Keralla na zlecenie Carefleet S.A., wynika, że jedynie 4,3% firm z sektora MŚP w Polsce posiada samochody z napędami alternatywnymi. Aż 91,7% ankietowanych przedsiębiorców nie zadeklarowało chęci nabycia pojazdu z napędem ekologicznym w najbliższym czasie.

W 2017 r. z salonów w Polsce wyjechało łącznie 486 tys. aut, co daje wynik wyższy o 70 tys. niż w roku 2016. Tak dobrych rezultatów polski rynek nowych samochodów nie odnotował od 1999 r. Wpływ na wynik miał m. in. wzrost zainteresowania pojazdami z napędem alternatywnym. 2017 r. w Polsce zarejestrowano 16,8 tys. samochodów osobowych z silnikiem hybrydowym oraz 1030 aut z elektrycznym lub hybrydowym plug-in.

Liderem w tym segmencie w 2017 r. była Toyota, która na polski rynek sprzedała aż 14 200 hybryd, co stanowiło 28% całkowitej sprzedaży marki w Polsce. Hybrydowa wersja popularnego modelu Toyota Yaris, sfinansowanych przez firmę Carefleet, trafiła do Grupy Eurocash w liczbie ok. 400 egzemplarzy. Także około 400 Yarisów zostało udostępnionych w programach Panek CarSharing, EasyShare i Cherry Car. Z kolei 380 hybrydowych Toyot zasiliło w 2017 r. flotę banku Milenium, a 100 trafiło do biofarmaceutycznej firmy AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.

Źródło: Carefleet

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *